مجری برنامه «دیده شو» از اهمیت تنوع و جذابیت در برنامه سازی برای نوجوانان گفت و اینکه مخاطبان اگر لباس مجری یکسان باشد می گویند چرا لباس خود را تغییر نمی دهید.

کیوان ساکت‌اف درباره ویژگی های برنامه هایی که برای نوجوانان ساخته می شود به خبرنگار مهر گفت: برنامه هایی که برای نوجوان ساخته می شود ابتدا باید سرگرم کننده باشد تا در وهله اول مخاطب را به خود جذب کند.

وی با اشاره به فضایی که شبکه های اجتماعی برای نوجوانان ایجاد کرده اند، افزود: اگر نوجوانان جذب برنامه شوند دیگر شبکه های اجتماعی را به برنامه های تلویزیون که برای آنها طراحی شده است ترجیح نمی دهند بنابراین ابتدا باید جذب کردن نوجوانان در یک برنامه اتفاق بیفتد و بعد نصحیت انجام گیرد. البته نوجوان امروز دوست ندارد که نصیحت بشنود.

برای جذب مخاطب باید همانند خودشان باشیم

ساکت اف درباره برنامه «دیده شو» و ویژگی این برنامه عنوان کرد: ما در برنامه «دیده شو» نوجوانان موفق را دعوت می کنیم و به آنها می گوییم که بعضی از کارها مثل ساختن دیوار، طبخ غذا و هرآنچه که ممکن است در حالت عادی بلد نباشند روی آنتن انجام دهند. این باعث می شود نوجوانی که در حال تماشای این برنامه است با خود بگوید آیا من هم می توانم این کار را انجام دهم یا خیر.

ساکت اف ادامه داد: من به همراه اشکان خیل نژاد و مسعود ساکت اف متوجه شدیم که برای جذب مخاطب باید همانند خودشان باشیم، به طور مثال هر کسی در یک جمع دوستانه صمیمی سخن می گوید و نه رسمی و ما هم در برنامه ای مثل «فرش سپید» سعی کردیم روی این مساله بیشتر تمرکز کنیم و با چهارچوب های تلویزیونی رفتار نکنیم که بیننده ها احساس نکنند، از آنها جدا هستیم بلکه بدانند ما هم از دوستان خودشان هستیم.

لباس مجری یکنواخت باشد مخاطب نظر می دهد

وی درباره رفتار متفاوتی که ممکن است بعضی در برابر تلویزیون از خود نشان دهند، بیان کرد: ما در برنامه هایی که برای نوجوانان داریم سعی می کنیم در پوشش و سخن گفتن شیوه معمول را داشته باشیم. وقتی مخاطب مرا در خیابان با همان تیپ و روحیاتی می بیند که در مقابل دوربین برنامه اجرا می کنم، متوجه می شود که این دوگانگی وجود ندارد. این رفتار باعث می شود که مخاطب با ما احساس راحتی کند و در برابر آنچه که در مقابل دوربین می گوییم گارد نمی گیرد.

مجری برنامه «دیده شو» درباره بازخوردها و واکنش هایی که از مخاطبان برنامه و نوجوانان می گیرد، گفت: امروزه مخاطب به تنوع علاقمند است و به طور مثال اگر مجری لباس های یکسان بپوشد در این باره نظر می دهد که چرا لباس خود را عوض نمی کنید و یا زمانیکه دکور برنامه تغییر نمی کند در این باره واکنش نشان می دهد.

ساکت اف در پایان با اشاره به رقابت زیاد میان رسانه ها عنوان کرد: رسانه تلویزیون به دلایل مختلفی در سال های اخیر مخاطبانش کمتر شده است. برنامه هایی که من در سال های گذشته در آنها مجری بودم مثل «سلام بهار» مخاطبان زیادی داشت ولی اگر بخواهم برنامه ای که درحوزه نوجوان تاثیر گذار بوده است و من مجری آن بودم نام ببرم، برنامه های «دوستان» و «دیده شو» را مثال می زنم.