اراک- استاندار استان مرکزی گفت: کارگاه هایی که پس از بازرسی سازمان حفاظت از محیط زیست آلاینده تشخیص داده شوند، برای تغییر تکنولوژی و تبدیل به کارگاه پاک شش ماه فرصت دارند.

محمد حسین مقیمی صبح پنجشنبه در شانزدهمین کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک گفت: هم اکنون ۳۱۳ کارگاه در رسته های نامبرده در حال فعالیت هستند که ۲۸۴ واحد دارای مجوز و بقیه بدون مجوز مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: این کارگاه ها در سه نقطه اصلی جاده فراهان، خروجی تهران و سردشت مستقر شده اند و تعدادی هم به صورت پراکنده در سایر نقاط شهر قرار گرفته اند.

مقیمی با تاکید بر وجود عزم جدی برای تبدیل کردن این کارگاه های به کارگاه پاک، اضافه کرد: تاکنون ۱۰۳ واحد مورد بازرسی قرار گرفته وتعدادی از این واحدها تعطیل با پلمپ شده اند.

وی بیان کرد: به کارگاه های آلاینده شش ماه فرصت داده شده تا با تغییر تکنولوژی به جمع صنوف پاک بپیوندند و اگر این کار را نکنند با حکم قضایی تعطیل خواهند شد.

مقیمی گفت: از آنجا که هدف کاگروه کاهش آلودگی هوای اراک تعطیلی و از بین بردن فرصت های شغلی موجود نیست؛ این فرصت شش ماه در اختیار صاحبان این صنوف قرار گرفته است.

بهسازی دیگ های آلومینیوم و انتقال کارخانه آندسازی به خیرآباد قدمی مثبت در جهت کاهش حجم آلایندگی کارخانه آلومینیوم است.

محمد حسین مقیمی در مورد آلایندگی کارخانه ایرالکو گفت: بهسازی دیگ های آلومینیوم و انتقال کارخانه آندسازی به خیرآباد قدمی مثبت در جهت کاهش حجم آلایندگی این کارخانه به حساب می آید.

وی اظهار کرد: مدیریت این کارخانه با تغییر تکنولوژی های فرسوده و انتقال کارگاه های آلاینده می تواند بسیاری از مشکلات آلودگی شهر اراک را حل کند و برای این منظور باید از حواشی دوری کرد.

مقیمی ادامه داد: زمین، آب و برق برای احداث کارخانه آند در قطب صنعتی خیرآباد تامین شده؛ اما مشکلات و بوروکراسی اداری موجب کندی پیشرفت کار شده است.

وی بیان کرد: اراده مسئولین بر پاک کردن آلومینیوم سازی می باشد و این کار را به نتیجه خواهد رساند، اما برای دستیابی سریع به این هدف به همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی مربوط نیاز است.