کرمانشاه- مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه قم با بیان اینکه انعکاس کشتار توسط تکفیری‌ها با هدف مخدوش کردن چهره اسلام است، گفت: مهمترین اولویت اتاق های فکر غرب جلوگیری از گسترش روز افزون اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ظهر دوشنبه در بیست و ششمین همایش بزرگ هفته وحدت که در کرمانشاه برگزار شد، پیامبر اسلام(ص) را به تاسی از آیه ۲۱ سوره احزاب اسوه و رحمت عالمیان دانست و گفت: با کمال تاسف و با توجه به اینکه پیامبر ما در قرآن اسوه کامل و دین اسلام نیز مظهر رحمت معرفی شده است، هم‌اکنون شاهد بیشترین خونریزی‌ها در بین امت اسلام هستیم.

وی افزود: چرا اسلامی که مظهر رحمت است باید به چنین وضعیتی گرفتار شود؟

مخدوش شدن چهره اسلام دردناک‌تر از کشتار مسلمانان توسط ظالمین است

حجت‌الاسلام زمانی، با اشاره به کشتار مسلمانان توسط غاصبان و ظالمانی چون رژیم صهیونیستی گفت: دیدن این جنایات دردناک است اما از آن دردناک‌تر مخدوش شدن چهره اسلام است.

وی تاکید کرد: ما چطور می‌توانیم این همه کشتار را از دامن اسلام بزداییم؟

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه قم با اشاره به بازداشت عبدالمالک ریگی سرکرده اشرار شرق کشور و بازجویی‌ های او، گفت: وی در پاسخ به این سوال که  "چرا بعد از کشتن افراد از آنها فیلم گرفته و آن را منعکس کرده است؟ و مگر نمی‌داند که عرضه و انتشار این فیلم باعث نفرت جهانیان از آنها خواهد شد؟" گفته است، می‌دانستم، اما مامور آمریکایی به شرط انعکاس فیلم این اتفاقات مبلغ توافق شده از قبل را می‌پرداخت.

حجت‌الاسلام زمانی تاکید کرد: کشتار ۵۰ مسلمان شیعه و سنی در دنیا توسط ظالمین که چیزعجیبی نبود، آمریکا می‌خواست کشته شدن مسلمانی به دست مسلمان دیگر را نشان دهد.

اسلام موفق‌ترین دین در ۱۰۰ سال گذشته براساس نظرسنجی‌هاست

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۴ یک نظرسنجی در مورد موفقیت ادیان در گسترش و اقبال عمومی انجام شد تا ادیان را در ۱۰۰ سال اخیر با هم مقایسه کنند، این نظر سنجی نشان داد علی رغم اینکه مسیحیت با دو نیم میلیارد نفر مسیحی در جایگاه اول جهان از لحاظ جمعیت پیروان است و هم‌ چنین بیشترین منابع مالی را در اختیار دارد بعد از اسلام که از نظر جمعیتی حدود یک میلیارد نفر با مسیحیت فاصله دارد در جایگاه اول قرار گرفته است. این گزارش خطرناکی برای استکبار جهانی بود و تصمیم گرفت راهکاری برای این مشکل ارائه دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای آنان مخدوش کردن چهره اسلام با خشن نشان دادن آن بود. تصمیم گرفتند با بکارگیری و تربیت گروه‌هایی چون داعش، النصره و... این خشونت مسلمانان را علیه مسلمانان به صورت مکرر نشان دهند.

حجت‌الاسلام زمانی، تخریب برج‌های دوقلو آمریکا را در ۱۱ سپتامبر اولین حرکت آنها در این زمینه عنوان کرد و گفت: آمریکا هدفش این بود که نشان دهد اسلام اینگونه رویکرد خشن و بی رحمی دارد. این برای پیشرفت اسلام یک ترمز بود که افراد جاهل و مجری آن، این موضوع را نفهمیدند.

وی حرکت بعدی استکبار جهانی و آمریکا برای مخدوش کردن چهره اسلام را شناسایی تکفیری‌ها و تشدید تحرکات تروریستی آنها عنوان کرد و گفت:  به همین ترتیب بود که ماجرای داعش شکل گرفت. هم‌چنین شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری‌ چون القاعده، النصره و.. نیز در همین راستا بود.

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: این گروه‌ها به مدیریت آمریکا شکل گرفت و آمریکا با تربیت و فرستادن این گروه‌ها جنگ داخلی را در بین مسلمانان شکل داد و هدفش از این کار شکل دادن یک پیام به همه دنیا بود "که اگر می‌خواهید مسلمان شوید اسلام این است و شما یا در گروه کشندگان باید قرار بگیرید و یا جزو کشته شدگان خواهید بود".

وی افزود:  آمریکا با این موضوعات سعی در مخدوش کردن چهره دین و توقف گسترش اسلام در دنیا دارد.

۲۵ هزار از ۳۰ هزار کشته یک حمله تروریستی در عراق سنی بودند

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه قم گفت: حرکات و رفتار این افراد ربطی به شیعه و سنی ندارد. در جریان یک حمله به عراق از ۳۰ هزار نفر کشته شدگان ۲۵ هزار نفر را اهل سنت تشکیل می‌دادند.

وی افزود: این جریان مانند یک بلا به جان ملت اسلامی افتاده و و به این زودی ها تمام نمی‌شود. فکر همه از جمله  ما و جوان‌های تازه مسلمان در کشورهایی چون آمریکا و کشورهای اروپایی را به خود مشغول کرده است.

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه قم اعلام کرد: وظیفه علمای شیعه و سنی است که در این زمینه برای مردم خصوصا جوانان اقدام به روشنگری کنند و اگر این اتفاق نیفتد در خون بقیه شریک هستیم. برای این مسئله کار اندک فایده ای ندارد و استکبار با تمام قدرت به میدان آمده است. ما نیز باید با تمام قدرت و توان وارد میدان شویم و جلساتی را برای ریشه‌یابی و حل این مشکلات برگزار و نتایج آن را در جامعه تعمیم دهیم.