بجنورد - رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: خوشبختانه پرونده های ورودی سازمان قضائی نیروهای مسلح در این استان روبه كاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صبوری در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خراسان شمالی با بیان اینکه این مجمع همه ساله در تمامی استان ها تشكیل می شود، افزود: امسال نیز این مجمع در خصوص راهكارهای پیشگیری از وقوع جرم و ایراد ضرب و جرح در نیروهای مسلح در این استان تشكیل شده است.

وی اظهار داشت: طی سه سال اخیر مقرر شد علاوه براینكه راهكارهای مقابله با جرائم ارائه می شود این كمیته به منظور معرفی راهكارهای اجرایی جدید تشیكل و هریک از یگان های نیروهای مسلح راهكارهای خود را ارائه دهند.

صبوری در خصوص وضعیت پرونده های نیروهای مسلح خراسان شمالی افزود: خوشبختانه پرونده های ورودی سازمان قضائی نیروهای مسلح روبه كاهش است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به گونه ای عمل می شود که قضات در خصوص رسیدگی به پرونده ها فرصت كافی را دارند.

به گفته این مسئول در سالجاری ۹۵ درصد پرونده ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به نتیجه رسیده و ۱۰۰ پرونده ها نیز در دادگاه های نظامی استان مختومه شده است.

وی اضافه كرد: همچنین امسال ۵۴ جلسه آگاه سازی، آموزش و پرسش و پاسخ حقوقی و قضایی برای كاركنان نیروهای مسلح برگزار شده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان شمالی تصریح كرد: باید اقدامات این مجمع به نحوی صورت بگیرد كه خروجی آن كاهش جرائم باشد.

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز با اشاره فراهم سازی زیرساخت های تربیتی در استان گفت: اگر زیرساخت های تربیتی فراهم شود دیگر احتیاجی به مسائل بعدی نخواهیم داشت، چراكه انسان پند پذیر است.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینكه گاهی غفلت در زندگی ذهن را غبار آلود می كند گفت: پند و اندرز برای غفلت زدایی در جامعه دینی بهترین راهكار است.

امام جمعه بجنورد با تاكید براینكه پند و نصیحت در پیشگیری از وقوع جرم نیز نقش مهمی دارد تصریح كرد: برخی از ضرب و جرح ها احساساتی است و براساس منطق و با قصد قبلی انجام نمی شود و تا زمانی كه احساسات تلطیف نشود ممكن است ضرب و جرح صورت بگیرد.

فرمانده مرزبانی خراسان شمالی نیز در این مراسم افزود: امروز موضوع پیشگیری از وقوع جرم در بین مسئولان كشوری و استانی به یك دغدغه مهم و جدی تبدیل شده در این راستا برنامه های مختلفی در سازمان های مختلف در حال اجرا است.

سرهنگ قربانعلی داوطلب گفت: وقوع جرم، بزه و تخلفی كه تبعات سنگینی برای نظام دارد برای نیروهای مسلح امر مهمی است.

وی با اشاره به اینكه در نیروهای مسلح از افراد مومن، اصیل و متعهد استفاده شده است، گفت: گاهی اوقات فرایندهایی در طول خدمت فرد به وجود می آید كه برخی از كاركنان نیروهای مسلح دچار تخلف، قانون شكنی، قانون گریزی و ... می شوند و این نشان دهنده كم توجهی به كاركنان یا غفلت است.

سرهنگ داوطلب با تاکید بر اینکه باید توجه بیشتری به این مقوله داشت، تصریح کرد: ضرورت دارد  تا با عزم و اراده جدی در مورد پیشگیری از وقوع جرم وارد عمل شویم.