۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴

حجت الاسلام مصدق:

جرایم در نیروهای مسلح کنترل شده است

جرایم در نیروهای مسلح کنترل شده است

بیرجند- خبرگزاری مهر: معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به این که جرایم در سطح نیروهای مسلح کنترل شده است، گفت: شاهد کاهش آمار جرم در نیروهای مسلح هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلیمن محمد مصدق صبح دوشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهارکرد: به برکت حضور روحانیان مستقر در نیروهای مسلح، موضوع پیشگیری از وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از سالم ترین نیروهای مسلح دنیا هستند، گفت: سالیانه برای پیشگیری از وقوع جرم در استان ها جلساتی برگزار می شود.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به انتخاب موضوع ضرب و جرح برای مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم بین نیروهای مسلح در سال جاری، بیان داشت: این موضوع با محوریت امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.

وی عنوان کرد: منظور از ایراد ضرب و جرح بین نیروهای مسلح این است که یکی از اعضای نیروهای مسلح جرحی را به دیگران از جمله نیروی مسلح یا شهروند عادی وارد می کند.

بالا بردن هوش اخلاقی، ضریب ارتکاب جرم را در جامعه کاهش می دهد

حجت الاسلام مصدق افزود: آمار نشان می دهد در همه استان ها و جامعه عمومی ما موضوع ایراد ضرب و جرح از نظر فراوانی و تعداد پرونده ها در رتبه های اول یا دوم قرار دارد که این بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: باید در مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم بررسی شود که چرا این نوع جرم در جامعه افزایش یافته و با چه راهکارهایی می توان از ایراد ضرب و جرح در نیروهای مسلح پیشگیری کرد.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه کنترل باورها، اراده، احساسات و هیجانات افراد در کاهش ضرب و جرح در جامعه تاثیر گذار است، تاکید کرد: به هر میزان که هوش اخلاقی افراد ارتقا یابد، ضریب ارتکاب جرم نیز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: هوش اخلاقی در واقع توان ایجاد ارتباط سالم با دیگری است به گونه ای که رنج غیر ضروری برای فرد مقابل ایجاد نکند و اهداف ارتباط را نیز فراهم کند.

حجت الاسلام مصدق همدلی، وجدان، خویشتنداری و تقوا، احترام و مهربانی، انصاف و بردباری و درک تفاوت خود با دیگران از جمله مواردی دانست که در افزایش هوش اخلاقی تاثیر گذار است و افزود: با ارتقاء این صفات شاهد کاهش جرم در بین نیروی های مسلح خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ۱۶ سال از برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح گذشته و سال جاری دومین سال از چهارمین برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم در سطح نیروهای مسلح است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به این که جرایم در سطح نیروهای مسلح کنترل شده است، اضافه کرد: شاهد کاهش آمار جرم در نیروهای مسلح هستیم.

وی با اشاره به این که منشاء جرم را باید شناخت و ریشه آن را از بین برد، افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم از این موضوع منشاء می‌گیرد که ما چگونه می‌توانیم در باور، اراده، احساسات، عواطف یک نظامی در زمینه ضرب و جرح تأثیر بگذاریم.

کد خبر 2433660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha