بجنورد- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با وجود کمبود تخت در بیمارستان های دانشگاهی استان در برخی مواقع، پذیرش همه بیماران در قالب طرح تحول سلامت در این بیمارستان ها صورت می گیرد.

ابراهیم گلمکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور و پايين آمدن قيمت درمان براي مردم، میزان مراجعه بیماران و ضريب اشغال تخت‌هاي بيمارستاني نسبت به گذشته افزايش یافته به همین دلیل در برخی مواقع بیمارستان های دانشگاهی استان با کمبود تخت مواجه می شوند.

وی با اشاره به مطرح شدن مواردی نظیر بازگرداندن بیماران از بیمارستان های دولتی خراسان شمالی به دلیل عدم وجود تخت خالی و ارجاع آنها به سایر بیمارستان ها، تصریح کرد: کمبود تخت در بعضی از بخش های بیمارستانی مراکز دانشگاهی استان در پاره ای از اوقات وجود دارد اما با این حال موضوع عدم پذیرش بیماران به دلیل کمبود تخت در بیمارستان های دولتی خراسان شمالی صحت ندارد.

به گفته گلمکانی در مواقعی که یکی از بخش های بیمارستان های دانشگاهی استان تخت خالی برای پذیرش بیمار ندارند کادر درمانی بیمارستان مزبور وظیفه دارند از سایر بخش ها نسبت به تأمین تخت خالی و پذیرش بیمار اقدام کنند.

وی با اشاره به این که در برخی از تخصص های درمانی شمار مراجعان بیمارستانی در استان زیاد بوده و در نتیجه امکان کمبود تخت در پاره ای از مواقع وجود دارد، اضافه کرد: پزشکان و متخصصان فعال در زمینه درمان این گونه بیماری ها می بایست برای ارجاع بیماران به بیمارستان های دولتی اولویت بندی داشته باشند تا ارائه خدمات به بیماران نیازمند در قالب طرح تحول سلامت به خوبی انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی افزود: نگاه اصلی در طرح تحول سلامت ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران علی الخصوص بیماران دهک های پایین جامعه بوده و استقبال مردم از این طرح نیز تاکنون بسیار چشمگیر و رضایت بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خراسان شمالی با ۹۱۱ هزار نفر جمعیت، هفت بیمارستان دولتی فعال دارد و اکنون سه شهرستان این استان از وجود بیمارستان بی بهره هستند.

هم اکنون با احتساب بیمارستان نیمه دولتی تامین اجتماعی، در این استان ۸۵۰ تخت بیمارستانی، یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان یک تخت وجود دارد در حالی که در سطح کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱.۳۷ تخت بیمارستانی وجود دارد.