زاهدان-مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان از شناسایی و توقیف یک محموله پرندگان قاچاق در منطقه نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان خبر داد.

سعید محمودی در گفتگو با مهر بیان داشت: یگان حفاظت سازمان محیط زیست موفق شد پس از دریافت اطلاعات توسط همیاران محیط زیست در اقدامی منسجم و ضربتی با همکاری نیروهای انتظامی منطقه نصرت آباد یک محموله غیر مجاز پرندگان زینتی را کشف و توقیف کند.

وی بیان داشت: این محموله از پرندگان زینتی که در حال ترانزیت به خارج استان بود با اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی از خروج آنها جلوگیری شد.

وی گفت: این محموله شامل ۸۰ قطعه طوطی سبز بود که با دستگیری متخلفان و تهیه مدارک و مستندات پرونده قاچاقچیان به مقام قضایی تحویل و پرنده های کشف شده نیز به مراکز قرنطینه به منظور انجام معاینه و آزمایشات بیومتری ارسال شد.

محمودی اظهار داشت: با برنامه های منسجمی که با انجام گشت های کنترلی و نظارتی در تمام مناطق استان صورت می پذیرد و همچنین فعال سازی و همکاری همیاران محیط زیست تاکنون محموله های بزرگ و قطعات زیادی از پرندگان از دست قاچاقچیان رها سازی شده است.

وی افزود: با کمک دوستداران و همیاران محیط زیست با دریافت اخبار از مناطق مختلف به صورت لحظه ای یگان حفاظت در کمترین زمان ممکن وارد عمل شده و نسبت به پیشگیری از تخلفات احتمالی اقدام می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مناطق تحت مدیریت این اداره کل یکی از ناامن ترین مناطق شکار و صید برای متخلفان است و شواهد نشان می دهد بیشتر مسیرهای حمل غیر مجاز یا زنده گیری گونه های حیات وحش در خارج از مرزهای استان صورت می گیرد.