۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

محموله پرندگان قاچاق قبل از خروج از مرز در سیستان و بلوچستان توقیف شد

محموله پرندگان قاچاق قبل از خروج از مرز در سیستان و بلوچستان توقیف شد

زاهدان-مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان از شناسایی و توقیف یک محموله پرندگان قاچاق در منطقه نصرت آباد از توابع شهرستان زاهدان خبر داد.

سعید محمودی در گفتگو با مهر بیان داشت: یگان حفاظت سازمان محیط زیست موفق شد پس از دریافت اطلاعات توسط همیاران محیط زیست در اقدامی منسجم و ضربتی با همکاری نیروهای انتظامی منطقه نصرت آباد یک محموله غیر مجاز پرندگان زینتی را کشف و توقیف کند.

وی بیان داشت: این محموله از پرندگان زینتی که در حال ترانزیت به خارج استان بود با اقدام به موقع یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی از خروج آنها جلوگیری شد.

وی گفت: این محموله شامل ۸۰ قطعه طوطی سبز بود که با دستگیری متخلفان و تهیه مدارک و مستندات پرونده قاچاقچیان به مقام قضایی تحویل و پرنده های کشف شده نیز به مراکز قرنطینه به منظور انجام معاینه و آزمایشات بیومتری ارسال شد.

محمودی اظهار داشت: با برنامه های منسجمی که با انجام گشت های کنترلی و نظارتی در تمام مناطق استان صورت می پذیرد و همچنین فعال سازی و همکاری همیاران محیط زیست تاکنون محموله های بزرگ و قطعات زیادی از پرندگان از دست قاچاقچیان رها سازی شده است.

وی افزود: با کمک دوستداران و همیاران محیط زیست با دریافت اخبار از مناطق مختلف به صورت لحظه ای یگان حفاظت در کمترین زمان ممکن وارد عمل شده و نسبت به پیشگیری از تخلفات احتمالی اقدام می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مناطق تحت مدیریت این اداره کل یکی از ناامن ترین مناطق شکار و صید برای متخلفان است و شواهد نشان می دهد بیشتر مسیرهای حمل غیر مجاز یا زنده گیری گونه های حیات وحش در خارج از مرزهای استان صورت می گیرد.

کد خبر 2460318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha