۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳:۵۶

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

۱۹ میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد

۱۹ میلی‌متر بارندگی در اشنویه ثبت شد

ارومیه- رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اشنویه با ۱۹ میلی‌متر بارندگی پربارش ترین شهر استان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان پیرانشهر با بیش از ۱۵ میلیمتر دومین شهر پر بارش آذربایجان غربی بود و بارش‌ها در سردشت و ماکو ۱۲ میلی‌متر، شاهین دژ ۱۰ میلی‌متر و خوی نیز ۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در بقیه شهرهای استان نیز بارندگی‌های بین یک تا ۶ میلی‌متر ثبت شده است‌.

صابری با بیان اینکه بارندگی‌ها همچنان در استان ادامه دارد افزود: تا روز دوشنبه بارش باران و رگبار و رعد و برق در استان بخصوص نقاط شمالی و مرکزی ادامه دارد و وزش باد هم در نقاط جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه بارشی تضعیف می‌شود ادامه داد: از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار همراه با مه صبحگاهی برای استان پیش بینی می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه هشدار سطح نارنجی شماره ۲۱ و با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی صادر شده است گفت: توصیف سامانه رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید است که زمان شروع شنبه بوده و نوع مخاطره رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ) همراه با تندباد لحظه‌ای و مه گرفتگی است.

وی اظهار کرد: منطقه اثر مناطق شمالی و تا حدودی مرکزی استان بوده و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و سازه‌های سبک، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد بود.

صابری توصیه کرد: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای لازم است.

وی بیان کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، محافظت و پوشش محصولات کشاورزی بویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی نیز از ضروریات است.

کد خبر 6231988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha