بجنورد- لزوم خودداری از بیان مسائل غیرلازم از سوی مسئولان، قیام نوزدهم دی طلاب قم آغازگر انقلاب اسلامی و ... از جمله عناوین مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان فاروج که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه‌هایی وجود دارد تا روزها و حوادث بزرگ و تعیین کننده انقلاب اسلامی و سه دهه اخیر به فراموشی سپرده شود اما تا وقتی ملت زنده است و دلهای مؤمن و دارای انگیزه و زبان‌های حق‌گو حضور دارند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: مسئولان، به‌لطف خدا مشغول کار هستند و همه باید به دولت کمک کنند اما دولتی‌ها هم مراقب باشند حاشیه سازی نکنند و ضمن خودداری از بیان حرفهای غیرلازم، دودستگی به وجود نیاورند و تلاش کنند وحدت و ایمان و همت ملت را مورد استفاده صحیح قرار دهند.

حجت الاسلام قلیزاده اظهار داشت: جملاتی مانند "آرمان ما به سانترفیوژها وصل نیست"، "در میز مذاکره بحث اصول و آرمان نیست"، "اساس بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمانها" و ... از یک مرد انقلابی ایران اسلامی کمک کردن به دشمن است.

وی تصریح کرد: ما پای سانترفیوژها خون داده ایم  چه طور به آرمان ها ربطی ندارد، در هیچ واحد سیاسی در دنیا چه سکولار و چه دیندار نمی توان منافع را از آرمان ها تفکیک کرد، آرمان ها و ارزش ها خود مصداق منافع ملی هستند.

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که غرب در جهت جهانی کردن ارزش های باطل خود انواع جنگها را راه انداخته و ملیاردها دلار، یورو و پوند هزینه می کند و در این راه هزاران مسلمان وغیر مسلمان را به خاک و خون می کشد، خطاب به رییس جمهور افزود: این حرفها از شما که اشراف کامل بر فلسفه سیاسی و حقوقی غرب دارید، بعید است.

وی اضافه کرد: همچنین بیان اظهاراتی در خصوص برگزاری همه پرسی در مورد برخی موضوعات غیرمهم، تماما تامین خوراک برای معاندان جمهوری اسلامی است.

قیام نوزدهم دی طلاب قم آغازگر انقلاب اسلامی

حجت الاسلام اصغر قدیمی، امام جمعه موقت شهرستان مانه و سملقان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد، با اشاره به سالروز قیام نوزدهم دی ماه طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به چاپ مقاله توهین آمیز علیه امام(ره) در روزنامه اطلاعات، اظهار کرد: این قیام سرآغاز انقلاب اسلامی بود و نقش آفرینی ویژه مردم و طلاب حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب را نشان می دهد.

وی با اشاره به به دیدار مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دی ماه، عنوان کرد: مردم تاکنون پایبندی خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده و نشان داده اند که هیچگاه رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت اما از طرف دیگر دشمنان نظام نیز از دشمنی خود دست بر نمی دارند به همین دلیل می بایست مردم هوشیار و بصیر باشند.

حجت الاسلام قدیمی در ادامه با تأکید بر رعایت تقوا در بخش های مختلف زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی افزود: تقوا ضامن سلامتی جامعه و بی تقوایی باعث بی بندباری در جامعه می شود.

 وی با بیان این که تقوا باعث افزایش ایمان و گسترش افکار اسلامی در بین مسلمانان جهان می شود، اضافه کرد: مسلمانان می بایست در تمامی زمینه ها بصیرت و آگاهی داشته باشند چرا که ناآگاهی و بی بصیرتی اسلام را به چالش می اندازد.

 

برچسب‌ها