۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴

خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی/

لزوم قطع اتکای بودجه کشور به نفت/ روحانیت پیشتاز علم و عمل

لزوم قطع اتکای بودجه کشور به نفت/ روحانیت پیشتاز علم و عمل

بجنورد- لزوم قطع اتکای بودجه کشور به نفت، نقش روحانیت در حرکت های سیاسی، اجتماعی و اصلاحی و ... از جمله مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز این شهرستان که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان، اظهار داشت: همان گونه که رهبری نیز فرمودند می بایست اتکاء بودجه کشور به نفت قطع شود.

وی اضافه کرد: دشمن با اصل انقلاب مخالف است و حتی با قبول دیکته‌های آن در مسئله هسته‌ای نیز تحریم‌ها برداشته نخواهد شد و به همین دلیل تیم مذاکره کننده هسته ای ایران باید هوشیار باشد.

به گفته حجت الاسلام قلیزاده بنا به فرموده رهبری اگر بنا بر تحریم باشد، ملت ایران هم می‌تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا می بایست مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند.

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه با اشاره به جنایت های داعش در منطقه، گفت: آتش فتنه آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی داعش و بساط شوم تکفیری که به راه انداخته‌ اند، اکنون فراتر از مردم مظلوم عراق و سوریه، بلکه گریبان یهودیان در فرانسه و مسیحیان در نقاط مختلف منطقه و دنیا را نیز گرفته است.

وی اضافه کرد: قتل ۲۱ نفر مسیحی مصری که در دست وابستگان داعش در لیبی گروگان بودند، آن‌هم با فجیع‌ترین شکل ممکن که حیوان در حق همنوع خودش چنین نمی‌کند؛ تازه اول کار است.

به گفته خطیب نماز جمعه فاروج رفتارهای دوگانه غرب در برخورد با تروریسم و ایجاد موجی به ‌ناحق علیه اسلام و ارزشهای اسلامی و حمایتهای بی‌دریغ استکبار به‌ ویژه آمریکا از داعش که اسناد کمک‌ رسانی آنان به ‌ تروریستهای تکفیری گواه آن است، اکنون باعث شده نه تنها منطقه و کشورهای اسلامی و غربی بلکه مردم جهان از هر قوم و آئین و مکتبی در معرض جنایات وحشیانه تکفیری و داعشی قرار بگیرند.

پیشتازی روحانیت در تحرکات اصلاحی و مبارزات سیاسی و اجتماعی

حجت الاسلام عباسعلی احمد زاده، امام جمعه آشخانه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان مانه و سملقان که در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد، با اشاره به روز روحانیت و دفاع مقدس، اظهار داشت: از صد سال پیش تاکنون هر حرکت اصلاحی و مبارزه اجتماعی و سیاسی و هر تحول بزرگی که در ایران اتفاق افتاده یا رهبران آنها روحانی بوده و یا روحانیون جزء رهبران آنها بوده اند.

وی افزود: طبق آمار رسمی تعداد شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس چهار هزار و ۳۶۳ نفر است که نسبت به جمعیت دیگر اقشار جامعه بالاترین میانگین را دارد.

به گفته حجت الاسلام احمدزاده روحانیت همیشه در خط مقدم جبهه ضد استکباری در مبارزه بوده و انقلاب اسلامی ایران به رهبری روحانیت شیعه به پیروزی رسیده است.

خطیب نماز جمعه مرکز شهرستان مانه و سملقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: زنان معاصر برای رهایی از اسارت فرهنگ غرب راهی ندارند جز آنکه حضرت زینب(س) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: دختر امام علی(ع) در هر میدانی قهرمان بوده و در تمامی ابعاد زندگی اش اسطوره ای بی نظیر است به همین دلیل می بایست دختران و زنان جامعه ما این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

کد خبر 2501407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha