دورره‌ای تخصصی با همکاری موسسه جام میراث جهان و معاونت صنایع دستی کشور، بهمن ماه سال جاری و به منظور تربیت مربی آموزش صنایع دستی به کودکان، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دوره آموزشی با هدف تربیت دانش آموختگان رشته صنایع دستی برای آموزش دادن صنایع دستی به کودکان برگزار می شود تا بدین وسیله زمینه مناسب و موثری برای فعالیت فارغ التحصیلان این رشته فراهم آید و همچنین بستر سازنده ای برای هدایت نسل های پایه به این هنر صنعت اصیل ایرانی به وجود آید.

این کارگاه آموزشی در حالی برگزار می‌شود که امسال، طی برگزاری هفته صنایع دستی ایران، استقبال پرشوری از کارگاه های آموزش صنایع دستی برای کودکان از سوی خانواده های پایتخت به عمل آمد و تربیت مربیان اختصاصی برای این کار بیش از پیش ضرورت یافت.

پریسا دهدشتی در خصوص برگزاری این دوره در خانه کوشک گفت: این دوره سومین دوره تربیت مربی کودک  برای میراث و اولین دوره اختصاصی صنایع دستی خواهد بود تا به کمک آن برای استمرار کار و توسعه و آموزش بیشتر دانش آموختگان صنایع دستی برگزار می شود.

وی همچنین یادآورشد: هدف از برگزاری این برنامه آموزش آشنایی کودکان و نوجوانان با اصطلاحات تخصصی  و رو های تولید صنایع دستی خواهد بود. چراکه کودکان و نوجوانان حافظ و حامی این هنرها در آینده خواهند بود.

مدیرعامل موسسه بین‌المللی جام میراث جهان درباره نحوه اجرای این آموزش‌ها بیان کرد: مدت برگزاری این دروه ۴۰ ساعت خواهد بود که در آن روشهای کار با کود، روانشناسی کود، بازی و قصه گویی، فن بیان و روش حرفه ای تدوین کارگاه ها با هدف تسلط کار با کودک توسط تحصیلکردگان صنایع دستی آموزش داده خواهد شد.

دهدشتی هدف از برگزاری این دوره را ضرورت آموزش به کودکان  و نوجوانان ذکرکرد و افزود: مناسبترین سن  برای آموزش فرهنگ در جامعه سن کودکی و نوجوانی است و آنها در بهترین حافظ و حامی میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران خواهند بود.

موسسه بین المللی جام میراث جهان برای تحقق این مهم با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این آموزش اختصاصی را برای دانش آموختگان رشته صنایع دستی در عمارت تاریخی کوشک برگزار خواهدکرد، تا گامی در جهت اشتغال زایی و توسعه و ترویج بیشتر صنایع دستی در جامعه فراهم آید و کودکان ایرانی آشنایی اصولی با روش ها و شیوه های تولید صنایع دستی پیدا کنند.

دوره آموزش صنایع دستی به کودکان با حمایت معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و همکاری موسسه بین المللی جام میراث جهان در بهمن ماه ۱۳۹۳ در محل عمارت تاریخی کوشک برگزار خواهد شد. خانه تاریخی کوشک در یک سال اخیر محل برگزاری کارگاه های آموزشی و فعالیت تشکل ها و انجمن های غیردولتی صنایع دستی بوده است.