تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

مجموعه «نبرد برای زندگی» این هفته سراغ مردمی می‌رود که در بنارس، یکی از شهرهای مذهبی هند، با سختی‌های کار و شغل خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه مستند «نبرد برای زندگی» درباره افرادی است که با مشاغل سخت و کم درآمد در کشورهای فقیر برای بقا تلاش می‌کنند و این هفته هم به سراغ هند و مردم ساکن در بنارس رفته است.

کار برای امرار معاش در هر منطقه جغرافیایی متفاوت از دیگر بخش‌ها حتی در همان کشور هم می‌تواند باشد؛ امکان دارد در یک شهر مردم به راحتی درآمد دلخواه را به دست آورند ولی در شهری دیگر که شاید فاصله زیادی هم با مکان اول نداشته باشد، گذران زندگی دشوار باشد.

کار در شرایط سخت عنوانی است که سازمان‌های بین المللی و وزارت خانه‌های کار و رفاه اجتماعی معمولا در کشورهای مختلف درباره آن سخن می‌گویند و راهکارهایی نیز برای تسهیل در شرایط کار و امرار معاش مردمی‌ که در چنین مناطقی ساکنند یا کارشان از این دست مشاغل محسوب می‌شود ارائه می‌دهند.

برخی مناطق هم هستند که به لحاظ طبیعی دشواری‌های زیادی برای کسانی به وجود می‌آورند که در آن شرایط ناچارند به کار و فعالیت بپردازند، یکی از این مناطق، شهر بنارس در کشور هند است.

شهر بنارس در هنوستان در حاشیه رود گنگ قرار دارد؛ برای رسیدن به این منطقه اما افراد ناچارند از مناطق و جاده‌های صعب العبور رفت و آمد کنند که این عبور و مرور نیز خطرهای بسیاری را به همراه دارد.

Tony Commiti تهیه کننده این مجموعه است و  Arthuys Manolodٌ هم کارگردانی آن را بر عهده دارد.

این قسمت از «نبرد برای زندگی» ساعت 19 روز جمعه سوم بهمن ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 15 از شبکه افق پخش خواهد شد.