۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

پخش زندگی مردی که اراذل تهران را توبه می‌داد

پخش زندگی مردی که اراذل تهران را توبه می‌داد

«آ سید مهدی» مستندی از شبکه افق سیما است که زندگی سیدمهدی قوام، روحانی اخلاقی و از بزرگان تهران در دهه 40 را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، «آ سید مهدی» ترکیبی از مصاحبه با خانواده و دوستان مرحوم از جمله عفت السادات قوام، آیت الله جاودان، حجت الاسلام شجاعی، علی گیاهی و جواد حبیبی دوست است و توسط مهدی مطهر برای شبکه افق تهیه شده و بابک مینایی هم کارگردان آن است.

مستند آ سید مهدی

مردان نیک در طول تاریخ ایران فراوان بوده‌اند و بسیاری از آنها هم در گمنامی‌ زندگی کرده‌اند و برخی را هم مردم می‌شناخته اند اما بیشترشان بعد از مرگ شهرت بیشتری داشته‌اند و کارهای نیکشان بعد از خودشان آشکار شده است.

مستند آ سید مهدی

سید مهدی قوام یکی از روحانیون بازار تهران در دهه 40، مریدان بسیاری داشته و جزو مردمان نیک پایتخت بوده؛ مستند «آ سید مهدی» درصدد پرداختن به زندگی اوست.

مستند آ سید مهدی

گفته‌اند آن مرحوم با منش خاص خود بسیاری از اراذل را به هیأت و مسجد علاقمند کرده و باعث توبه بسیاری از آنها شده بود.

مستند آ سید مهدی

نقل است روزی که پیکر سید مهدی قوام را آوردند قم که دفن کنند، به اندازه‌ 2 تا صحن بزرگ حرم حضرت معصومه (س) کلاه شاپویی و لنگ به دست آمده بودند و صحن را پر کرده بودند؛ زار زار گریه می‌‌کردند و سرشان را می‌‌کوبیدند به تابوت.

مستند «آ سید مهدی» برای پخش از شبکه افق سیما در روز پنجشنبه 18 دی‌ماه ساعت 18 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 14 روی آنتن می‌رود.

کد خبر 2459999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha