۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷

«کعبه» در افق/ بازپخش یکی از اولین مستند‌های زنده‌یاد جوانروح

«کعبه» در افق/ بازپخش یکی از اولین مستند‌های زنده‌یاد جوانروح

مستند «کعبه» با موضوع حج و مناسک آن به کارگردانی زنده‌یاد عظیم جوانروح از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زنده یاد عظیم جوانروح فیلمبردار مشهور ایرانی، کارگردان مستند «کعبه» و بهروز بهزادی و غلامحسین دانشی نیز تهیه کنندگان آن بوده‌اند.

مستند کعبه عظیم جوانروح

حج یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات جامعه اسلامی و بلکه جامعه بشری است که در طول تاریخ پس از اسلام، هیچگاه تعطیل نشده و مسلمانان در سخت‌ترین شرایط، زمانی که تنها اسب و شتر وسیله نقلیه بوده تا امروز که شرایط آسان شده و به وسیله هواپیما می‌توان طی چند ساعت به حجاز رسید به این سفر نورانی می‌روند زیرا یکی از فروع دینشان بوده و اگر کسی توانایی مالی‌اش را داشته باشد واجب است که یک بار به حج برود و احرام ببندد.

مستند کعبه عظیم جوانروح

تاکنون فیلم‌ها و مستندات فراوانی درباره خانه کعبه، مناسک حج و سرزمین حجاز ساخته شده که هر یک به طریقی خواسته‌اند نمایشگر معنویت، تقدس و فضای آکنده از عطر نبوت این مکان الهی باشند؛ مستند «کعبه» تلاشی است دیگرگونه از همین قسم مستندات.

مستند کعبه عظیم جوانروح

مستند «کعبه» که از نخستین تولیدات جوانروح در سال‌های فعالیتش در رادیو تلویزیون ملی ایران است، دربرگیرنده تصاویری قدیمی از اعمال و مناسک حج است که با نریشن همراه شده و امروز یکشنبه 14 دی ساعت 18 و تکرار آن روز بعد ساعت 15 از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

کد خبر 2455572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha