بجنورد- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی گفت: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۶۳ پروژه مخابراتی در استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرتضوی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به اشاره به سفر یک روزه محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه به خراسان شمالی، اظهار داشت: این سفر جمعه سوم بهمن ماه صورت می گیرد.

به گفته وی حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، حضور در جلسه شورای هماهنگی و بررسی مسائل حوزه ICT  با حضور استاندار و معاونین و مدیران کل مربوطه، افتتاح همزمان ۱۶۳ پروژه مخابراتی در استان، راه اندازی سرویس   در ساختمان شرکت مخابرات مرکز امام علی (ع) بجنورد، انجام مصاحبه با اصحاب رسانه و ... برخی از برنامه های وزیر ارتباطات در خراسان شمالی است.

مرتضوی اضافه کرد: سخنرانی در نماز جمعه مرکز خراسان شمالی نیز یکی دیگر از برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به این استان است.

وی در مورد بهره برداری از ۱۶۳ پروژه مخابراتی در خراسان شمالی با حضور واعظی نیز اظهار کرد: این پروژه ها شامل راه اندازی نسل سوم تلفن همراه و توسعه شبکه دیتا، سوییچ تلفن ثابت و  سایت‌های BTS است.

به گفته مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری خراسان شمالی برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع ۲۴۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال اعتبار از منابع مختلف هزینه شده است.