بجنورد - مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی بر مشاركت هرچه بیشتر روستائیان در عمران و آبادانی روستاهای این استان تاكید كرد.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای طرح هادی در روستاهای خراسان شمالی با هماهنگی اهالی روستا و مسئولین منطقه انجام می شود.

وی با بیان اینكه گاها مقاومت اهالی برخی از روستاهای استان به كل اجرای پروژه ها لطمه می زند، افزود: اگر روستائیان همكاری های لازم را در اجرای پروژه‌ها داشته باشند به طورحتم طرح ها و پروژه های عمرانی در روستاها با سرعت و سهولت بیشتری انجام می شود.

محمدی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح هادی در خراسان شمالی، تاكنون این طرح در ۲۴۰ روستای استان اجرایی شده است.

وی گفت: طرح هادی روستاها، برنامه عمرانی برای توسعه فیزیكی و روان سازی زندگی روستائیان با ایجاد تسهیلات بیشتر در راستای رفاه عمومی، بهبود محیط زیست و مسكن انجام می شود.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: هدایت دهی به سمت تولید و سازندگی با اجرای خیابان، میادین، فضای سبز، جوی، جدول، آبرو و پیش بینی مكان های مورد نیاز آینده روستا از اهداف طرح هادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر، دارای ۸۳۴ روستاست که از این تعداد ۷۱۸ روستای آن بیشتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.