امین زندگانی پس از تجربیاتی چون بازی در نقش حضرت سلیمان یا مسلم‌بن عقیل، ایفای نقش یک آدم کاملا معمولی در «همه چیز آنجاست» را کار دشواری معرفی کرد و از ویژگی‌های این سریال گفت.

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تجربه بازی در سریال «همه چیز آنجاست» اظهار کرد: بعد از بازی کردن این همه نقش تاریخی، جنگی و نقش‌های خاص، مهدی فرهمند نقشی است که به دلیل عادی بودنش خیلی دشوار است. تکلیف من هم در روزهای نخست فیلمبرداری با نقش مشخص نشده بود. از طرفی چون نمی‌دانستم پایان قصه به چه نحوی خواهد بود، ساختن شخصیت در ذهنم سخت بود.

بازی کردن یک قاچاقچی از فردی معمولی راحت‌تر است

وی افزود: آنقدر در این داستان زندگی جریان دارد و آدم‌ها بیش از حضور نمایشی، واقعی هستند که کار برای ما سخت شده است. بازیگر وقتی قرار است آدمی را بازی کند که ویژگی‌ها و طبقه اجتماعی خاص و شغل خاصی دارد، مثلا قبلا زندانی بوده یا قاچاقچی است، پیامبر است یا یکی از صحابه به شمار می‌آید، بازی‌ برای بازیگر راحت‌تر است، اما بدون این ویژگی‌ها ارائه یک شخصیت دشوار می‌شود.

این بازیگر تصریح کرد: از آن رو که ما ابزاری برای خشونت، تعقیب و گریز و دیگر عناصر جذب مخاطب نداریم و داستان کاملا معمولی است. از این رو به نظرم اتفاق خوبی در تلویزیون رخ داده و ما با یک سریال رئالیستی و واقعی روبرو هستیم.

دوری از ماجراهای چک و طلاق و ورود به مشکلات خانواده‌ها

زندگانی یادآور شد: این اثر عادت‌ها را از بین می‌برد و ما را به واقعیت‌های جامعه نزدیک می‌کند. ساخت و پخش «همه چیز آنجاست» می‌تواند آغاز یک مسیر باشد؛ مسیری که ما را از ماجراهای چک و چک بازی و طلاق و ... دور می‌کند و به ورودمان به مسائلی می‌انجامد که در خانواده‌ها رخ می‌دهد. اینکه نتایج مشکلات بیرون چه تاثیری در خانواده می‌گذارد.

وی ادامه داد: نقش مهدی کار سختی از بازیگر طلب می‌کند، چون مثل دیگر نقش‌ها به شدت واقعی است و به زندگی واقعی، خوب و جسورانه نزدیک می‌شود. این موضوع، کار را برای همه دشوار کرده است.

واردات لطمه‌های اساسی به خانواده می‌زند

بازیگر «همه چیز آنجاست» درباره پرداخت این سریال به موضوع حمایت از تولید ملی نیز گفت: بحث تولید ملی در این کار قابل توجه است؛ چرا که بی‌توجهی به واردات می‌تواند لطمه اساسی به بنیان خانواده بزند. بحث اقتصادی اکنون یکی از معضلات پیشرفت در کشور ما است و امیدوارم با برخی راهکارها این موضوع تا چند سال آینده حل شود.

زندگانی در پایان گفت: ممکن است کشوری وسیله‌ای را با پایین‌ترین قیمت و البته پایین‌ترین کیفیت از خارج از کشور وارد کند و متاسفانه این موضوع به تعطیل شدن کارخانه‌ای با 200 کارگر منجر شود. «همه چیز آنجاست» نگاهی به این معضلات نیز داشته است.