بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه فجر بیش از ۴۰ کیلومتر از طرح های آسفالت راه های روستایی استان به بهره برداری رسید.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح ۳۰ کیلومتر آسفالت همزمان با دهه فجر در شهرستان شیروان، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر تعداد شش پروژه آسفالت در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید که طول کل این پروژه ها بیش از ۳۰ کیلومتر است.

وی اعتبار مجموع این پروژه ها را بالغ بر ۸۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: افزون بر این یک دستگاه آب نما لوله ای نیز در قالب هفت پروژه همزمان با دهه فجر در شیروان افتتاح شد.

بدیعی مقدم در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه آسفالت محور روستایی گزباشی به تازه یاب شهرستان مانه و سملقان، اضافه کرد: پروژه زیرسازی، ابنیه فنی و آسفالت گرم محور روستایی گزباشی به تاجیک  و تازه یاب شهرستان مانه و سملقان از سال ۸۸ آغاز شد و همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

به گفته وی طول این پروژه هشت کیلومتر بوده و بیش از سه هزار و ۸۵۷ متر مکعب بتن ریزی، ۵۱ هزار و ۱۲۷ متر مربع خاک برداری و ۶۹ هزار و ۱۴۳ متر مربع خاک ریزی برای اجرای آن صورت گرفته است.

بدیعی مقدم با بیان این که تعداد ابنیه فنی به کار رفته در این پروژه ۳۵ دستگاه است، اظهار داشت: طول دیوار ساحلی پروژه ۶۴ متر بوده و ۲۷۵ هزار متر مربع آسفالت گرم نیز در این پروژه استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعتبار هزینه شده در این پروژه را بیش از ۲۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی در ادامه از بهره برداری از پروژه راه روستایی محور دهنه شیرین به مشکان شهرستان اسفراین همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه با طول ۵.۷ کیلومتر از سال ۸۷ آغاز شد.

به گفته بدیعی مقدم در اجرای این طرح بیش از هزار متر مکعب خاک برداری  و ۳۳ هزار متر مکعب خاک ریزی انجام گرفت.

وی تعداد ابنیه فنی به کار رفته در این پروژه را ۱۱ دستگاه ذکر و اظهار کرد: افزون بر این بیش از ۱۸ هزار و ۸۸۰ هزار متر مربع آسفالت گرم نیز در این پروژه استفاده شده است.