شاهرود – از آغاز دهه مبارک فجر ۴۲۴ پروژه عمرانی در استان سمنان با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این میزان سهم روستاها، قابل قبول است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان سمنان با بیش از ۹۷ هزار کیلومتر مربع مساحت حدود ۵.۹ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و ششمین استان کشور در این زمینه محسوب می شود، این استان با هشت شهرستان، ۱۸ شهر، ۱۱ بخش و ۲۹ دهستان ظرفیت بالایی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت دارد.

دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش عملکرد مسئولان استان و نمایش قدرت و توانمندی آن در تولید، صادرات، صنعت و ... است. شاید افتتاح بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر سالجاری را بتوان از دستاوردهای بزرگ انقلاب در چند دهه اخیر برای مردم این شهرستان شمرد.

انقلاب اسلامی هر چند با مشکلات و رنج های فراوان به پیروزی رسید و با خون دل های بسیار امروز به ثمر رسیده و میوه های آن قابل برداشت است، اما هنوز در ابتدای راه است و باید بیش از پیش به شکوفایی و اقتدار دست یابد.

از جمله راه های دست یابی به شکوفایی و اقتدار، توزیع عادلانه خدمات و پروژه های عمرانی و نوسازی در سراسر کشور است و استان سمنان نیز از این قاعده برای کمک به شکوفایی مستنثنی نیست.

مسئولان و خدمتگزاران مردم در استان سمنان دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصت مغتنمی برای نمایش اقتدار و قدرت نظام یافته و در این ایام در شهرها و روستاهای مختلف با اجرای برنامه های ویژه دهه فجر، افتتاح پروژه های عمرانی را نیز در دستور کار خود قرار دادند.

برنامه های امسال دهه فجر استان سمنان با نواختن زنگ انقلاب در مدارس و تجدید بیعت با شهدا و ایثار گران، دیدار روسا و کارمندان ادارات با ائمه جمعه، دیدار با خانواده شهدا، آذین بندی کوچه های و خیابان ها و پخش سرودهای انقلابی آغاز شد.

افتتاح ۴۹ پروژه‌ عمرانی و ایجاد ۱۳۳ شغل پایدار در سمنان همزمان با دهه فجر انقلاب

فرماندار شهرستان سمنان از افتتاح متمرکز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرستان خبرداد و گفت: بازدید از صنایع، افتتاح واحدهای تولیدی و مراکز فرهنگی و ورزشی، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ... بخش دیگری از برنامه‌های دهه فجر شهرستان سمنان بود.

حسن سعد الدین اجرای بیش از ۴۳۰ عنوان ویژه برنامه حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ایام الله پیروزی انقلاب سمنان را با ساماندهی و برنامه ریزی ۱۸ کمیته یادآور شد و افزود: ۴۹ پروژه عمرانی شهرستان سمنان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و ۱۸ پروژه شهرداری نیز با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در دو بخش به بهره برداری رسید.

وی با بیان این مطلب که افتتاح ساختمان اداره کل تامین اجتماعی در ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و درمانگاه تامین اجتماعی سمنان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از پروژه های افتتاحی دهه فجر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود خاطر نشان کرد: مجتمع ورزشی چهار هزار مترمربعی دانشگاه آزاد اسلامی، چهار پروژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، پنج پروژه نوسازی مدارس با ۲۰ میلیارد ریال، پروژه های شرکت برق منطقه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و ۱۶ پروژه شرکت توزیع برق هم از دیگر پروژه هایی افتتاح شده در این دهه بودند.

مقام عالی دولت در شهرستان سمنان افتتاح درمانگاه تخصصی زنان در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و پروژه گازرسانی به شهرک افاغنه سمنان را یادآور شد و تصریح کرد: سه پروژه صنعتی شامل واحد تولیدی محور پارت تولیدکننده اکسل، تولید کننده قالب های فلزی بتن و تولید کننده آبگرمکن، نوار لاستیکی چرخ کامیون که در این ایام افتتاح شد توانسته برای ۱۳۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد کند.

سه واحد صنعتی و ایجاد ۱۲۰ شغل در سمنان راه اندازی شد

سعدالدین همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه «ناگهان بهار آمد» آن را فرصتی برای انتقال دستاوردهای نظام خواند و خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه علاوه بر بسترسازی ذهنی کودکان موجب آشنایی با آرمان های انقلاب اسلامی، معرفی شخصیت امام راحل و پایدار کردن نقش و جایگاه ولایت فقیه می شود.

وی بهره برداری از سه واحد صنعتی تولید کننده اکسل خودرو، انواع آبگرمکن گازی و خورشیدی و قالب های فلزی در شهرک صنعتی سمنان را هم نقطه عطفی در تولیدات صنعتی شهرستان معرفی و تصریح کرد: این واحدها با سرمایه گذاری بیش از ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۲۰ نفر ایجاد و راه اندازی شدند.

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به این که واحد تولید کننده اکسل خودرو سالانه ۲۶۵ هزار اکسل جلو و عقب خودروهای سواری را تولید و ارائه می کند و این واحد تنها تولیدکننده بخش خصوصی سازنده اکسل خودروهای پژو ۲۰۶ و رانا در کشور است ابراز داشت: واحدهای سولار کار مهر سالانه ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه آبگرمکن ایستاده گازی، خورشیدی و برقی خانگی و نیز واحد تولید کننده قالب های فولادی ساخت سازه های فنی سالانه ۱۴ هزار تن برای مصرف در بخش های مختلف برج سازی، پل سازی، تونل سازی و ... را برای مصرف در داخل و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می کند.

سعدالدین همچنین به افتتاح سالن بزرگ ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با زیربنای شش هزار و ۴۰۰ مترمربع و هزینه ۳۷ میلیارد ریال با ظرفیت ۱۰۰ نفر و نیز ظرفیت ۷۰۰ نفر تماشاگر اشاره کرد و اظهار داشت: این سالن ویژه ورزش های مختلف از جمله هندبال، بسکتبال، کشتی، فوتسال، صخره نوردی و ... است.

افتتاح ۴ پروژه انتقال و فوق توزیع برق سمنان با ۶ میلیارد تومان اعتبار

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان هم با بیان این مطلب که همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر چهار پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان سمنان به صورت همزمان افتتاح شد اذعان داشت: سه پروژه توسعه و اصلاح و بهینه سازی تاسیسات شبکه های انتقال و فوق توزیع برق با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیون تومان، به منظور توسعه و بهبود تجهیزات و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات انتقال و فوق توزیع به صورت رسمی افتتاح شد.

سید علی اکبر صباغ همچنین پروژه برق رسانی به کارخانه  کلران در بخش فوق توزیع برق با هزینه ای معادل شش میلیارد تومان در شهرستان سمنان را دیگر پروژه های افتتاح شده ذکر کرد و افزود: این پروژه با احداث ۲۱ دستگاه برج در مسیری بطول ۴.۵ کیلومتر و بصورت دو مداره و همچنین نصب یک دستگاه ترانس ۳۰مگاولت آمپر و یک دستگاه فیدر ورودی ۶۳ کیلو ولت توسط بخش خصوصی و نظارت عالیه شرکت برق منطقه ای سمنان به منظور تامین انرژی الکتریکی برای طرح و توسعه کارخانه کلران در راستای افزایش ظرفیت خط تولید و تولید محصولات جدید احداث شده است.

برگزاری طرح ۱۰ شب ۱۰ مسجد در شهرستان سمنان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان هم از اجرای طرح ۱۰ شب ۱۰ مسجد در این شهرستان به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: مساجد مهمترین مصداق حفظ دستاوردهای معنوی انقلاب هستند.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی با بیان این مطلب که کمیته مساجد و تشکلهای مذهبی ستاد دهه فجر شهرستان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این طرح را از ۱۲تا ۲۱بهمن ماه در مساجد اجرا کردند افزود: این طرح در مساجد اهل بیت (ع)، الزهرا(س)، ابوالفضل العباس (ع)، سید الشهداء(ع)، امام جعفر صادق (ع)، المهدی (عج)، ولی عصر (عج)، صاحب الزمان (عج)، مسجد النبی (ص) و مسجد عابدینیه و مسجد پیامبر اعظم (ص) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

افتتاح ۱۱۷ پروژه عمرانی شهرستان شاهرود در دهه فجر

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود هم از افتتاح ۱۱۷ پروژه شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال بمناسبت فرارسیدن ایام الله مبارک دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: آب گیری سد مجن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های استان و طرحی ملی، افتتاح پروژه آبرسانی شهدای گمنام پشت بسطام با ۱۷میلیارد تومان اعتبار، درمانگاه فاطمیه ۱۶۰تخت خوابی با ۳۱میلیارد تومان اعتبار، افتتاح بخش سوختگی و قلب در دانشگاه علوم پزشکی، بهداری شهر کلاته خیج، خوابگاه و مرکز مهارت های علمی در دانشگاه شاهرود از جمله این افتتاحات بوده است.

سید محمد رضا هاشمی همچنین از فعالیت کمیته های ۱۷ گانه برگزاری مراسم های دهه فجر در شاهرود خبر داد و افزود: در دهه فجر دیدارهای مردمی و جشن های انقلاب در روستاها و بخش های شهرستان برگزار شد که برگزاری مراسم ۱۰جشن در ۱۰مسجد، افتتاح ۳۴ طرح در بسطام، ۲۰پروژه در بخش مرکزی، ۱۱پروژه در بیارجمند و ۵۲ طرح نیز در حوزه شهری شهرهای شاهرود، بسطام، رودیان و بیارجمند از جمله افتتاح بخش سوانح سوختگی و قلب دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان صحرایی در بیارجمند، بیمارستان ۱۶۰تختخوابی فاطمیه، پست ترکیبی انتقال برق شاهرود - بسطام و ...  از دیگر فعالیت های انجام شده در ایام الله فجر بود.

بهره برداری از ۲۵ پروژه عمرانی شهری و روستایی در بسطام

بخشدار بسطام  هم با اشاره به بهره برداری  ۲۵ پروژه در حوزه های مختلف شهری و روستایی با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال ابراز داشت: از این تعداد ۱۶ پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال و ۹ پروژه دیگر هم از محل اعتبارات دهیاری ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و نود میلیون ریال بود است.

مهدی استیری یادآور شد: در ایام الله دهه فجر برنامه‌هایی همچون تجلیل از خانواده های شهدا، میهمانی لاله‌ها، آذین‌بندی شهر، نواختن زنگ انقلاب در مدارس و رژه موتوری به انجام رسید.

اعزام بیش از ۱۷۰ مبلغ و مبلغه به سراسر استان به مناسبت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم از اعزام ۱۴۹ مبلغ و ۳۰ مبلغه به سراسر استان خبر داد و گفت: تبیین اهداف نامه رهبری به جوانان غرب و دستاوردهای نظام از جمله ماموریت های تعریف شده این برنامه است.

حجت‌الاسلام علی‌ شکری ضمن اظهار اینکه این اعزام‌ها از ۱۸بهمن آغاز و مدت پنج روز ادامه داشت افزود: از این تعداد مبلغ ۳۱ نفر از قم ۲۴نفر مبلغ و هفت نفر مبلغه و بقیه از مبلغان بومی که  ۱۰۵ مبلغ بومی و ۲۳ نفر نیز مبلغه بومی بودند.

وی تصریح کرد: این روحانیان در مراسم و  جشن‌های ایام الله دهه فجر، به تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند.

۵ پروژه عمرانی از محل اعتبارات سپاه همزمان با دهه فجر در شاهرود اجرایی شد

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم با تاکید بر این که در این ایام، ۳۸۰ عنوان ویژه برنامه در ۲۰ سرفصل به همت سپاه و بسیج اجرا شده خاطر نشان کرد: فضا سازی شهری در ۴۰۰ رده مقاومت، برگزاری ۷۵ نشست با موضوع بصیرت و روشنگری، سرکشی از خانواده های شهیدان، برپایی نمایشگاه های هنری در قالب عکاسی، نقاشی و گرافیک، زنگ انقلاب در ۱۲۰ رده مقاومت دانش آموزی و ۶۰۰ نشست حلقه صالحین با موضوع انقلاب اسلامی بوده است.

سرهنگ حمید دامغانی همچنین از افتتاح پنج پروژه ورزشی عمرانی در شهرهای شاهرود، بسطام، کلاته خیج و میامی، از محل اعتبارات سپاه، همیاری و کمک های نهادهای اجرایی شهرستان خبر داد و عنوان کرد: اجرای بیمارستان صحرایی در منطقه زمان آباد بیارجمند از جمله طرح های سپاه ناحیه با همکاری بسیج مقاومت و دانشگاه علوم پزشکی است که از بیست و پنجم بهمن ماه سالجاری کار خود را آغاز خواهد کرد و علاوه بر طرح های عمرانی فوق، آئین رژه موتوری، مسابقات ورزشی در بسیاری از رشته ها و غبار روبی مزار مطهر شهدا آغاز گر برنامه های دهه فجر امسال بوده است.

افتتاح چهار پروژه در بیمارستان خاتم الانبیاء شاهرود با  ۱۰ میلیارد ریال اعتبار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هم از بهره برداری چهار پروژه در بیمارستان خاتم الانبیا این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: اتاق عمل چهارم، مرکز ناباروری IUI، کلینیک سلامت و مشاوره و مرکز تحقیقات گوارش با با بودجه ای ۱۰ میلیارد ریالی راه اندازی شد.

احمد دزیانیان با بیان این مطلب که از مدتها پیش طرح توسعه و بهسازی فضای فیزیو تراپی بیمارستان را هم مد نظر داشتیم که بحمدلله امروز این امر هم محقق شده ادامه داد: پروژه های یاد شده در راستای خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر و نیز در راستای ارتقاء سطح خدمات در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و تحقق رضایت مندی بیش از پیش مراجعان و نیز ارتقای کیفی و کمی آموزش دانشجویان رشته های پزشکی و سلامت اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز به بهره برداری رسیده است.

نمایش اقتدار تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نزاجا در رزمایش دو روزه مدیریت بحران شاهرود

فرمانده تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نزاجا هم گفت: رزمایش دو روزه مدیریت بحران (مقابله با بلایای طبیعی) با نام محمد رسول الله ( ص) توسط این تیپ در شاهرود برگزار شد.

سرهنگ معمار باشی اظهار داشت: تیپ ۱۵۸ تکاور آمادگی کامل دارد با پیش بینی و تمهیدات لازم و به کارگیری یگان بلیات، با حداکثر امکانات، همپای سایر سازمان های کشوری اقدامات و عملیات امداد و نجات و کمک رسانی به محض وقوع زلزله در مناطق حادثه دیده و به منظور تسهیل و تسریع در مدیریت بحران حوادث طبیعی و سوانح به ویژه زلزله و کاهش آسیب ها را اجرا کند.

بهره برداری از ۱۲ پروژه عمرانی شهرستان دامغان با ۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار

فرماندار شهرستان دامغان هم از بهره برداری  ۱۲ پروژه عمراني این شهرستان با اعتباری معادل هفت ميليارد و ۹۵۰ ميليون ریال خبر داد و بیان داشت: اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات استاني و شهرستاني از سوي دستگاه هاي اجرايي، بنياد مسكن، راه و ترابري و توزيع برق تامین شده است.

علي اصغر مجد پروژه هاي عمراني را شامل افتتاح و بهسازي آسفالت خيابان اصلي روستاي حاجي آباد بستجان و همچنين خيابان عبدالشاهي و مزار شهداي روستاي جزن، بهسازي و روشنايي بلوار روستاي مهماندوست به امام آباد، افتتاح ساختمان دهياري، احداث و آسفالت بلوار روستاي حسين آباد دولاب دانست و تاکید کرد: بايد از این توان و ظرفيت در راستای رشد و توسعه منطقه استفاده كرد.

وی با یادآوری اینکه اجلاسيه شهدای شهرستان از ۲۳ بهمن ماه جاری به مدت یک هفته برگزار می شود گفت: هدف از اين اجلاسيه را ترويج و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت است.

مرکز رشد واحدهای فناور دامغان افتتاح شد

مرکز رشد واحدهای فناور دامغان پارک علم و فناوری استان سمنان با مساحت دو هزار و ۷۴۷ متر مربع و زیربنای ۸۳۵ متر مربع با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری افتتاح شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد عمرانی این پارک، با اشاره به اینکه پردیس مرکزی این پارک در زمینی به مساحت ۳۷ هکتار واقع شده است تصریح کرد: این زمین در سال ۸۶ توسط سازمان مسکن و شهرسازی به پارک اختصاص داده شد که اجرای تاسیسات زیربنایی، تسطیح، محوطه‌سازی و دیوارکشی آن در سال ۱۳۸۷ آغاز و در سال ۱۳۹۱ با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال پایان یافت.

دکتر سیدمحمد اسماعیل جلالی، افزود: ساختمان ستادی و سالن همایش‌های پارک با یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و ساختمان آزمایشگاه‌های تخصصی و پارک علمی-تفریحی نوآموز با دو هزار و ۲۵ متر مربع از جمله مهمترین ساختمان‌های درحال بهره‌برداری در این پردیس هستند.

وی اضافه کرد: سالن چند منظوره ای نیز  با مساحت یک هزار و ۶۸۰ مترمربع و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان مرکز رشد پردیس پارک با مساحت دو هزار و ۱۹۲ متر مربع و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان ستادی با مساحت دو هزار و ۱۹۲ متر مربع و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مجموعه ساختمان‌های فن‌بازار با مساحت پنج هزار و ۶۳ مترمربع و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

۶۵۰ ویژه برنامه دهه فجر در شهرستان دامغان به اجرا در آمد

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی شهرستان دامغان هم از اجرای ۶۵۰ برنامه ویژه دهه فجر با همكاری كميته های ۱۷ گانه در اين شهرستان خبر داد و گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدرسه مرصع يزداني، ديدار رئيس و پرسنل اداره تبليغات اسلامي و همچنين جمعي از بسيجيان با امام جمعه، جلسه پرسش و پاسخ با سخنراني دادستان عمومي و انقلاب شهرستان همراه با نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب الزمان (عج)، شب شعر انقلاب و ايثار از سوي انجمن شعر و ادب شهرستان در مجتمع فرهنگي هنري شهيد شاهچراغي از جمله برنامه های شاخص این ایام بود.

حجت الاسلام سيد جعفر ميرعلي اكبري اظهار داشت: برگزاري كارگاه هاي آموزشي با موضوعات اجتماعي با حضور كارشناسان نيروي انتظامي، اجراي موسيقي سنتي، برگزاري آئين غبارروبي گلزار شهدا، اردوي كوهنوردي، محفل انس با قرآن، گردهمايي هنرمندان و بيان خاطرات انقلاب، همايش سبك زندگي ايراني اسلامي ويژه دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه، مسابقه كتابخاني، نور افشاني در شب پيروزي انقلاب اسلامي از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر در دامغان بود.

وی بیان داشت: سفر استاندار و مديران كل دستگاه هاي اجرايي همراه با افتتاح و بهره برداري از پروژه هاي عمراني، بازديد فرماندار و مديران دستگاه هاي اجرايي از كارخانه متين خودرو، فولاد كوير و دماوند دارو، برگزاري مسابقات ورزشي در بيش از ۲۰ رشته مختلف، ديدار روساي ادارت با فرماندار، برپايي نمايشگاه كتاب در مراكز آموزشي، مساجد، حسينيه ها، مدارس و پايگاه هاي مقاومت بسيج، كانون هاي فرهنگي، ادارات و نهادهاي دولتي در اين ايام مبارك به انجام رسید.

۳۶ پروژه با اعتباری قریب به ۷۲ میلیارد ریال در میامی به بهره برداری رسید

فرماندار شهرستان میامی نیز از افتتاح ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۱میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال در این شهرستان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: مهم ترین پروژه های بهره برداری در این ایام افتتاح پل غیر هم سطح،افتتاح شرکت تعاونی مرغ داری است که با حضور استاندار و نماینده شهرستان های میامی و شاهرود در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

احمد قاضی از دیگر پروژه های این ایام در میامی را آبرسانی، مخابرات، گاز، برق، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری، دهیاری ها، علوم پزشکی و ... دانست و اذعان داشت: بعضی از طرح ها از جمله ورودی شهر میامی، جاده محمدآباد، جاده میامی به جیلان توسط دستگاهای مربوطه دیر اعلام شد که درنتیجه درآینده نزدیک شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی با یادآوری محدودیت های اقتصادی موجود ابراز داشت: با تمام مشکلات ۷۰درصد تخصیص اعتبارات استانی داشته و از تدبیر دولت و امیدی که در دل همه همهشهریان توسط دولت یازدهم به وجودآمده است قدردانی می کنیم.

۶ طرح بخش مرکزی میامی با اعتباری قریب به ۸ میلیارد ریال افتتاح شد

بخشدار مرکزی شهرستان میامی هم از افتتاح شش طرح بخش مرکزی با هفت میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال اعتبار خبر داد و گفت: این طرح ها شامل آب شرب، مرکز خدمات درمانی منطقه عباس آباد، مدرسه سه کلاسه روستای هونستان، بهسازی معابر روستای قدس، افتتاح کارگاه منسوجات ام دی اف روستای محمدآباد و گاز رسانی و برق رسانی پروژه مسکن مهر روستای کلاته اسد بوده است.

سید مهدی حسینی با یادآوری این مطلب که این طرح ها از اعتبارات ملی و استانی تامین شده است تاکید کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر خدمات دولت تدبیر و امید در تمام روستاهای بخش مرکزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

یک نوبت کلاس درس دانش آموزان مهدیشهری به شهدا و انقلاب اختصاص یافت

مدیر اجرایی اجلاسیه ۱۹۸ شهید شهرستان مهدیشهر هم با اشاره اختصاص یک نوبت کلاس درس دانش آموزان این شهرستان به درس سیره شهدا گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل امروزی، کلاس درس سیره شهدا تحت عنوان «دوران طلایی» در تمام مدارس شهرستان اجرا شد.

علی سعیدی با بیان این مطلب که پنج نفر از روحانیان راوی شهدا از قم در مهدیشهر حضور یافته و از ۱۱ الی ۱۶ بهمن ماه در یک زنگ از کلاس درس، سیره شهدا را برای دانش آموزان مدارس شهری و روستایی شهرستان بازگو می کنندافزود:  کلاس درس سیره شهدا به صورت متنوع و با پخش کلیپ، پرده خوانی و روایت گری دوران دفاع مقدس و شهدا صورت گرفت.

۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر در دهه فجر به بهره برداری رسید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر هم از افتتاح پنج پروژه این اداره در دهه فجر خبر داد و گفت: افتتاح پروژه جنگلکاری یک هزار هکتاری اقتصادی- مشارکتی (طرح جام) در منطقه  فولاد محله با اعتبار ۱۱ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال با هدف کاشت گونه های دو منظوره با مشارکت مردم در قالب صندوق توسعه جوامع روستایی فولادمحله در راستای جلب مشارکت مردم و تشکل‌های مردمی در حفظ و حراست از منابع طبیعی از مهمترین این طرح ها است.

حمید رضا عبدوس افتتاح پروژه ایجاد کمربند حفاظتی جنگل و مرتع با نصب پایه های بتونی (بنچ مارک) در منطقه فولاد محله به طول ۲.۵ کیلومتر را با اعتبار  ۱۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه ها ذکر کرد و افزود: این طرح برای اولین بار در استان سمنان با هدف تفکیک و مشخص کردن منابع ملی از مثتثنیات و جلوگیری از تخریب و تصرف و تجاوز اشخاص برابر نقشه ماده ۵۶ در شهرستان مهدیشهر اجرا شده است.

وی همچنین با بیان این مطلب که افتتاح پروژه جنگلکاری پهن برگ (بلوط، گلابی وحشی، افرا و ...) در منطقه وارتا خطیرکوه به مساحت ۴۰ هکتار با اعتباری معادل ۲۵۰ میلیون ریال، افتتاح پارک امیر کبیر شهمیرزاد به مساحت ۱۸ هکتار و کلنگ زنی پارک جنگلی چهل تن به مساحت ۵۰ هکتار از دیگر این طرح ها بوده یادآور شد: شهرستان مهدیشهر دارای ۴۹هزار هکتار جنگل و بیش از ۱۳۷ هزار هکتار مرتع است.

تکمیل و بهره برداری از بوستان شهدای گمنام درجزین همزمان با دهه فجر

شهردار درجزین هم از بهره برداری بوستان ورودی شهر درجزین به نام بوستان «شهدای گمنام» در راستای برنامه های اجلاسیه ۱۹۸ شهید شهرستان مهدیشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این بوستان با حضور امیر زارع فرمانده لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش، فرماندار مهدیشهر، مسئولان شهرستانی و شهر درجزین رونمایی و به بهره برداری رسید.

سید محمد خاتمی هدف از نامگذاری این بوستان به نام «شهدای گمنام» را تدفین دو لاله گمنام در شهوریور ماه سال گذشته در این بوستان عنوان و تصریح کرد: وسعت محوطه بوستان را ۳۰۰ متر مربع است و مدت شش ماه فعالیت های عمرانی شامل مرقد مطهر دو شهید، آبنما، دو تندیس از نماد دست شهید گمنام و پرنده ای که به آسمان عروج می کند با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در این طرح به اجرا در آمده است.

وی با بیان این مطلب که قرار است در راستای کاشت سه هزار هزار اصله درخت به یاد و نام سه هزار هزار شهید استان سمنان، در پارک یاقوت سرخ واقع در ضلع شرقی شهر درجزین غرس شود عنوان کرد: ۱۷ اصله درخت به یاد و نام ۱۵ شهید و ۲ لاله گمنام شهر درجزین در ۲۲ اسفند روز شهدا غرس خواهد شد.

۲۹ پروژه سرخه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید

۲۹ پروژه و طرح شهرستان سرخه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید.

استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه ابتدا در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و در ادامه از نمایشگاه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان سرخه بازدید کرد.

افتتاح ساختمان بانک کشاورزی سرخه با ۶۱۰ متر مربع و هشت و نیم میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر برنامه های استاندار سمنان در سرخه بود.

و بالاخره دهه مبارک فجر با راهپیمایی پرشکوه ملت مسلمان و شهید پرور در جای جای استان سمنان به پایان رسید و مردم ولایت مدار استان، اقتدار، شکوه، عظمت، صلابت، وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند تا بار دیگر به استکبار جهانی و صهونیسم بین الملل نشان دهند تا پای جان از درخت انقلاب حفاظت کرده و نمی گذارند چشم نامحرمان به این انقلاب و برپا دارندگانش باشد.

گزارش از الهام صادقی

برچسب‌ها