سمنان - وزیر آموزش و پرورش از محقق شدن اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد و گفت: این مطالبات به زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی که صبح شنبه در راس هیئت به استان سمنان سفر کرده در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات فرهنگیان محقق شده است، نوید پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن‌ماه جاری را داد.

وی از تحصیل بالغ بر ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: کمبود نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی فرهنگیان در سال‌های آتی از طریق خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون این تعداد دانشجو در قالب دوره‌های ۲۵، ۱۷ و ۱۰ هزار نفره مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: اولین خروجی دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۵ بوده و طی آن ۲۵ هزار دانشجوی این دانشگاه به جمع فرهنگیان اضافه می‌شوند.

مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در این گفتگو با بیان اینکه امروز ۱۴پروژه آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود، اظهار داشت: این پروژه ها شامل ۱۳ مدرسه با ۹۰ کلاس درس و زیربنای ۱۵ هزار و ۲۵۱ مترمربع زیربنا، آزمایشگاه نانو در شاهرود و ... است.

ابوالفضل دربانی تصریح کرد: پروژه های افتتاح شده با اعتبار ۹۷ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال در نقاط مختلف این استان ایجاد شده اند.

وی در خاتمه تصریح کرد:  یک واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس و ۱۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال اعتبار توسط خیر مدرسه ساز مرحومه «فتح الملوک شریعت پناهی» احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.