۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۴۵

فانی خبر داد:

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس به استان سمنان

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس به استان سمنان

گرمسار – وزیر آموزش و پرورش از اختصاص چهل میلیارد ریال اعتبار نوسازی مدارس به استان سمنان خبر داد و گفت: این میزان به شرطی تخصیص می یابد که به همین میزان نیز استان اعتبار اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی که از ضبح شنبه در راس هیئتی به استان سمنان سفر کرده است دقایقی قبل با حضور در شهرستان گرمسار در تالار فرهنگیان آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به این مطلب که علاوه بر هزینه های نوسازی مدارس ۴۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی دیگر با پیش شرط اختصاص همین میزان اعتبار از سوی استان سمنان به این استان تخصیص خواهد یافت افزود: تشخیص اولویت توزیع اعتبارات در استان به عهده شوراهای آموزش و پرورش همان استان است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر با محدودیت زمان و اعتبار مواجهیم خاطر نشان کرد: ویژگی جدی برنامه آموزش و پرورش در دولت یازدهم حرکت بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده است.

توسعه مشارکت و استراتژی ارتقاء کیفیت در دستور کار وزرات آموزش و پرورش

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش سیاست جدی این وزارتخانه را توسعه مشارکت ذکر کرد و افزود: دولت به تنهایی قادر به حل تمام مشکلات نیست و تجربه ۳۶ ساله و اهتمام همه دولت ها نشان می دهد که بدون همکاری، همفکری و همدلی در بخش های دولتی، غیر دولتی، معلمان، دانش آموزان و مردم نمی توان موفق بود.

فانی، تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان ها بر اساس قانون را نماد توسعه مشارکت دانست و عنوان کرد: دهه هفتاد با ۱۹ هزار دانش آموز تنها به کمیت اندیشیده می شد ولی امروز کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استراتژی کار ماست.

وی با یادآوری کمبود دانش آموز، دیکته استراتژی ارتقاء کیفیت را یک ضرورت خواند و ابراز امیدواری کرد شورای آموزش پرورش در راستای این هدف، تغییر کاربری فضاهای آموزشی به تجاری را حمایت کرده و آن را به سرانجام برساند.

تسلیم لایحه رتبه بندی معلمان تا پایان سالجاری به مجلس شورای اسلامی

وزیر آموزش و پرورش از اهتمام دولت برای تسلیم لایحه رتبه بندی معلمان تا پایان سالجاری به مجلس شورای اسلامی خبر داد و تاکید کرد: این کار که با دو هدف افزایش انگیزه و شایستگی و مهارت فرهنگیان که دو نیاز ضروری سطح کشور است انجام می شود.

فانی با بیان این مطلب که معلمان همانند اساتید و استادیارهای دانشگاه ها رتبه بندی می شوند یادآور شد: در این طرح معلمان بر اساس فعالیت ها، پژوهش ها و آموزش ها رتبه بندی شده و از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی با اشاره به این مطلب که استخدام و جذب نیروی بومی برای آن منطقه انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد تا پنج سال آینده نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تعادل برسد.

عضو کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: بر اساس شاخص ها شهرستان گرمسار با کمبود معلم مواجه است و امسال ۲۰۰ هزار دانش آموز با ۲۵ هزار بازنشسته ساماندهی شده اند.

اکثر مدارس گرمسار قریب به ۵۰ سال قدمت دارند

نماینده مردم شهرستانهای آرادان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری این مطلب که اکثر مدارس این شهرستان قریب به ۵۰ سال قدمت دارند گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی در شهرستان ۲۴ نفر است در حالی که در شهر ایوانکی کلاس ها با بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ دانش آموز تشکیل می شود.

دکتر غلامرضا کاتب با اشاره به این که شهرستان گرمسار ۲۵ هزار دانشجو دارد یعنی به ازای هر چهار نفر جمعیت یک نفر دانشجو افزود: بستر توسعه علمی و آموزشی در شهرستان شکل گرفته و مقدمات فراهم آوردن شهر دانشگاهی به عنوان الگو در این شهر در حال شکل گیری است.

وی با یادآوری این مطلب که طی یک سال و نیم گذشته شاهد افزایش فضای آموزشی در گرمسار و آرادان بوده ایم درحالی که در ۱۰ سال گذشته فقط دو یا سه مدرسه ساخته و افتتاح شده بود خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد شهر جدید ایوانکی، جمعیت دانش آموزان منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

تشکیل کلاس درس در آبدارخانه نشان از عمق کمبود امکانات در گرمسار

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در شرایط سخت گام هایی برداشته شده اما عقب ماندگی های بسیار زیادی همچنان در منطقه باقی مانده است تصریح کرد: این کمبودها تا جایی است که در یکی از روستاها کلاس درس در آبدارخانه مدرسه برگزار می شود.

کاتب با بیان این مطلب که در ایوانکی تعداد دانش آموزان به دو هزار و ۷۰۰ نفر می رسد که با رشد جمعیت افزایش هم خواهد داشت ابراز داشت: امیدواریم مدارس گرمسار به میانگین عمر متوسط استان نزدیک شوند.

وی در خاتمه وجود زمین و امکانات اولیه برای ساخت اردوگاه تفریحی در این منطقه را یادآور شد و ابراز داشت: امیدواریم با حمایت وزارتخانه تجهیزات و فضاهای آموزشی برای هوشمند سازی ۳۰ کلاس درس در این شهرستان فراهم شود.

کد خبر 2495414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha