فراخوان دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» به دبیری شاهین دانشفر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» به دبیری شاهین دانشفر و به همت دانشجویان دانشکده سینما - تئاتر و با همکاری انجمن علمی سینما و حمایت و یاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

طبق آئین‌نامه‌ مصوب جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال»، این جشنواره در دو بخش اصلی «فیلم کوتاه» و «پوستر و عکس» برگزار می‌شود و متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

کلیه شرکت‌کنندگان در تمامی بخش‌های جشنواره می‌بایست در نیم سال دوم تحصیلی ۹۴-۹۳ دانشجو باشند و این امر مستلزم ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر از دانشگاه مربوطه است.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد جزئیات آیین‌نامه و ثبت نام به سایت nahalfestival.art.ac.ir مراجعه کنند.

 آخرین مهلت ارسال آثار یکم اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

بخش فیلم کوتاه

فیلم‌ها در پنج شاخه اصلی داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و فیلم سال اولی (مختص دانشجویان ورودی ۹۳ کاردانی و کارشناسی) به رقابت می‌پردازند.

فیلم‌های ارسالی باید با مدت زمان حداکثر ۴۵ دقیقه و تولید سال ۱۳۹۲ به بعد باشند. آثار پس از بازبینی در دو بخش بالای ۱۵ دقیقه و زیر ۱۵ دقیقه طبقه‌بندی و داوری می‌شوند.

همچنین آثار فیلمسازان باید در دو فرمت دی وی دی (قابل پخش در سیستم‌های پخش خانگی) برای بازبینی و MPEG4 (H.264) یا  MOV (H.264) برای نمایش به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شوند.

فیلم‌ها پس از بازبینی بنا به صلاح‌ دید هیات انتخاب در دو بخش مسابقه و خارج مسابقه به نمایش درمی‌آیند.

بخش عکس

بخش پوستر و عکس فیلم در دو شاخه‌ اصلی و جنبی ارزیابی می شود.

بخش اصلی شامل عکس صحنه و پشت‌ صحنه‌ فیلم‌های ارسالی به جشنواره و بخش جنبی شامل آثار عکاسان دانشجو از صحنه و پشت صحنه‌ کلیه‌ فیلم‌ها اعم از بلند و کوتاه می شود.

آثار در این بخش باید تا حداکثر 6 قطعه، به صورت دیجیتال، آنالوگ اسکن شده (سیاه و سفید یا رنگی) و با فرمت JPEG و TIFF به دبیرخانه‌ جشنواره ارائه شوند.

پوستر فیلم

آثار در این بخش در دو شاخه‌ اصلی و جنبی ارزیابی می شود. پوسترهای ارسالی باید حداکثر سه قطعه با فرمت JPEG و TIFF و به صورت CMYK به دبیرخانه‌ جشنواره ارائه شوند.