۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد

فراخوان دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» به دبیری شاهین دانشفر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» به دبیری شاهین دانشفر و به همت دانشجویان دانشکده سینما - تئاتر و با همکاری انجمن علمی سینما و حمایت و یاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

طبق آئین‌نامه‌ مصوب جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال»، این جشنواره در دو بخش اصلی «فیلم کوتاه» و «پوستر و عکس» برگزار می‌شود و متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

کلیه شرکت‌کنندگان در تمامی بخش‌های جشنواره می‌بایست در نیم سال دوم تحصیلی ۹۴-۹۳ دانشجو باشند و این امر مستلزم ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر از دانشگاه مربوطه است.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد جزئیات آیین‌نامه و ثبت نام به سایت nahalfestival.art.ac.ir مراجعه کنند.

 آخرین مهلت ارسال آثار یکم اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

بخش فیلم کوتاه

فیلم‌ها در پنج شاخه اصلی داستانی، مستند، تجربی، انیمیشن و فیلم سال اولی (مختص دانشجویان ورودی ۹۳ کاردانی و کارشناسی) به رقابت می‌پردازند.

فیلم‌های ارسالی باید با مدت زمان حداکثر ۴۵ دقیقه و تولید سال ۱۳۹۲ به بعد باشند. آثار پس از بازبینی در دو بخش بالای ۱۵ دقیقه و زیر ۱۵ دقیقه طبقه‌بندی و داوری می‌شوند.

جشنواره فیلم نهال

همچنین آثار فیلمسازان باید در دو فرمت دی وی دی (قابل پخش در سیستم‌های پخش خانگی) برای بازبینی و MPEG4 (H.264) یا  MOV (H.264) برای نمایش به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شوند.

فیلم‌ها پس از بازبینی بنا به صلاح‌ دید هیات انتخاب در دو بخش مسابقه و خارج مسابقه به نمایش درمی‌آیند.

بخش عکس

بخش پوستر و عکس فیلم در دو شاخه‌ اصلی و جنبی ارزیابی می شود.

بخش اصلی شامل عکس صحنه و پشت‌ صحنه‌ فیلم‌های ارسالی به جشنواره و بخش جنبی شامل آثار عکاسان دانشجو از صحنه و پشت صحنه‌ کلیه‌ فیلم‌ها اعم از بلند و کوتاه می شود.

آثار در این بخش باید تا حداکثر 6 قطعه، به صورت دیجیتال، آنالوگ اسکن شده (سیاه و سفید یا رنگی) و با فرمت JPEG و TIFF به دبیرخانه‌ جشنواره ارائه شوند.

پوستر فیلم

آثار در این بخش در دو شاخه‌ اصلی و جنبی ارزیابی می شود. پوسترهای ارسالی باید حداکثر سه قطعه با فرمت JPEG و TIFF و به صورت CMYK به دبیرخانه‌ جشنواره ارائه شوند.

کد خبر 2495180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha