اسفراین- تعداد ۱۲۰ قطعه زمین مسكونی به منظور احداث واحدهای مسكونی در قالب طرح اسكان عشایر به خانواده های عشایری اسفراین واگذار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه طی مراسمی با حضور فرماندار و برخی از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان اسفراین، تعداد ۱۲۰ قطعه زمین جهت احداث واحد های مسکونی خانواده های عشایری منطقه میاندشت واگذار شد.

فرماندار اسفراین در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر، گفت: این پروژه به منظور ساماندهی اسکان عشایر این شهرستان در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه میاندشت اسفراین احداث شده است.

مهدی عابدی اظهار كرد: تا پایان سال ۹۲ مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خراسان شمالی برای مطالعه، آماده سازی و زیرسازی معابر این سایت هزینه شده بود.

وی افزود: در سال جاری نیز مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای شبکه داخلی آب شرب از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ نمایندگان هزینه شده است.

فرماندار اسفراین گفت: به منظور ماندگاری خانواده ها در محل سایت اسکان یک بند خاکی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان اجرا شده و افزون بر این ۷۰۰ هکتار از اراضی این منطقه نیز برای کار کشاورزی به عشایر اختصاص داده شده است.