۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۰

به وسعت ۲۰ هکتار/

سایت اسکان عشایر در منطقه میاندشت اسفراین احداث می شود

سایت اسکان عشایر در منطقه میاندشت اسفراین احداث می شود

اسفراین- رییس اداره امور عشایری شهرستان اسفراین گفت: سایت اسکان عشایر به وسعت ۲۰ هکتار در منطقه میاندشت این شهرستان احداث می شود.

محمدرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که سایت اسکان عشایر شهرستان اسفراین در راستای خدمات رسانی به عشایر این شهرستان احداث می شود، اظهار کرد: عملیات ساخت این سایت در منطقه میاندشت اسفراین در مساحتی به وسعت ۲۰ هکتار آغاز شده و اکنون در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: اداره امور عشایر اسفراین  در این طرح اقدام به احداث یک کانون اسکان هدایتی تحت عنوان سایت اسکان میاندشت در محدوده ای به وسعت ۲۰ هکتار برای اسکان ۱۲۰ خانوار عشایری داوطلب کرده است.

ایزدی افزود: تا پایان سال ۹۲ مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان برای مطالعه، آماده سازی و زیرسازی معابر این سایت هزینه شد.

وی ادامه داد: در این راستا در سال جاری نیز مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای اجرای شبکه داخلی آب شرب و کانال و کانیو از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ تخصیص یافته است.

ایزدی افزود: برای ماندگار خانواده ها در محل سایت اسکان و اشتغال جوانان به کار کشاورزی بند خاکی به مساحت ۴۰۰ هکتار کل مخزن با آبگیری قابل استحصال ۲۰۰ هکتار احداث شده است.

ایزدی اظهار داشت: عملیات اجرایی این بند خاکی از سال ۹۰ شروع شده که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بارندگی های اخیر قریب به چهار میلیون متر مکعب آب در پشت این بند خاکی ذخیره شده است.

رئیس اداره امور عشایر اسفراین گفت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث این بند خاکی ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۱۰ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عشایر شهرستان اسفراین هزار و ۴۷۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۱۳۶ نفر از ایل زعفرانلو هستند.

کد خبر 2510329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha