بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی خاموشی جاده در بیش از ۷۰ کیلومتر از محور اصلی این استان رفع شد.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، از نگهداری و رفع خاموشی ۷۰ کیلومتر از جاده های خراسان شمالی به مناسبت فرا رسیدن تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: این اقدام با هدف تأمین و افزایش امنیت مسافران نوروزی در استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: اقدامات مربوط به نگهداری و رفع خاموشی جهت تمام امکانات شبکه های روشنایی در ايام تعطیلات نوروز انجام گرفته است.

به گفته بدیعی مقدم رفع خاموشی شبکه روشنایی محور بجنورد به باباامان و جایگزینی تجهیزات سرقت شده ترانس و محور جوزک به چمن بید و تقاطع باش کلاته از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در این طرح هستند.

وی افزود: همچنین خاموشی های موردی دوربرگردان های شهرستان فاروج و گردنه اسدلی و پلمیس در محور بجنورد به اسفراین و نیز برج های روشنایی منصوبه در تقاطع های راه های استان نیز بخش دیگری از فعالیت های انجام شده در قالب این طرح به شمار می روند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعتبار هزینه شده برای این منظور را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی افزون بر پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که تمام راه های اصلی و فرعی آن آسفالت است.

همچنین در شهرستان های هشت گانه این استان در مجموع چهار هزار و ۶۲۴ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها ۴۰ درصد از این راهها آسفالت و مابقی خاکی و شوسه هستند.