بجنورد - معاون برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی و همگانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت یک هزار و ۳۵۰ پایگاه امداد و نجات نوروزی این جمعیت از روز دوشنبه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید متانی در آیین افتتاحیه طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ ادامه دارد.

وی تعداد نیروهای به کار گرفته شده در این طرح را پنج هزار و ۸۰۰ نفر اعلام و افزود: در این طرح هزار و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس، ۴۰۹ دستگاه خودرو کمک دار، ۲۰۹ دستگاه خودرو ویژه، ۱۲۵ دستگاه موتورسیکلت و هزار و ۳۰۱ دستگاه خودرو عملیاتی نیز مشارکت دارند.

وی گفت: همچنین در ایام نوروز ۱۷ فروند بالگرد برای امداد و نجات هوایی ۲۰ روزه در استان های دارای اوج ترافیک مسافری مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته متانی شمار پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در نوروز ۹۴ نسبت به نوزوز ۹۳، ۱۳ درصد رشد یافته است.

این مسوول بر اهمیت امداد و نجات هوایی در حوادث تاکید کرد و گفت: رویکرد این جمعیت برای هر استان اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات است و در سال آینده سه فروند بالگرد به چرخه امداد و نجات هوایی افزوده خواهد شد.

متانی گفت: تمام کسانی که در طرح امداد و نجات نوروزی شرکت کرده اند در دوره های بازآموزی، آخرین آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه های مسوول در بخش امداد و نجات، بویژه اورژانس با این جمعیت تاکید کرد و افزود: با همکاری و مشارکت می توان کمبودها را جبران کرد.

وی در خصوص تجهیز استان ها به تجهیزات امدادرسانی گفت: سیاست این جمعیت بر این است تا هر استانی، با توجه به نوع حادثه خیزی که دارد به تجهیزات مورد نیاز مجهز شود.