بجنورد - مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، بیش از پنج هزار مسافر در ۲۹ امامزاده شاخص این استان اسكان داده شدند.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر،  با اشاره به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح از بیست و هشتم اسفندماه ۹۳ همزمان با سراسر كشور در استان آغاز و تا پانزدهم فرودین ماه جاری ادامه دارد.

وی تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، ترویج سنت های اصیل اسلامی و خدمت رسانی مطلوب به زائران بقاع متبركه را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح تا کنون بیش از پنج هزار مسافر و زائر در ۲۹ امامزاده استان اسكان یافتند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان افزود:  پاسخگویی روحانیان به سوالات و شبهات شرعی مسافران، ارائه خدمات مشاوره ای، برپایی غرفه كودك و نوجوان، برپایی غرفه امر به معروف و نهی از منكر را از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۴ عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برپایی خیمه وقف، برگزاری ادعیه، زیارت عاشورا و ... نیز از دیگر برنامه های اجرایی طرح آرامش بهاری در خراسان شمالی است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از ثبت ۲۰ وقف جدید در طرح نوروزی آرامش بهاری در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر جمعیت در مسیر جاده آسیایی قرار دارد و همه ساله میلیونها زائر و مسافر از این مسیر به سمت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) و بالعکس تردد می کنند.