۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۷

در ایام نوروز امسال/

۶۰ هزار مسافر در طرح آرامش بهاری اوقاف خراسان شمالی شرکت کردند

۶۰ هزار مسافر در طرح آرامش بهاری اوقاف خراسان شمالی شرکت کردند

بجنورد- مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالی از بازدید و زیارت بیش از ۶۰ هزار نفر از امامزادگان این استاندر ايام تعطيلات نوروزی و در قالب طرح های آرامش بهاری و سوگواره ياس نبوی خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی و همزمان با اجرای طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی در مجموع بیش از ۶۰ هزار مسافر نوروزی با حضور در این اماکن مقدس در طرح های مزبور مشارکت داشتند.

وی با اشاره به این که در تعطیلات نوروزی سال جاری میزان بازدید مسافران نوروزی از بقاع متبرکه خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در تعطیلات نوروزی پارسال ۵۰ هزار نفر از امامزاده ها و بقاع متبرکه استان بازدید کرده بودند که این آمار در عید امسال با افزایش ۱۰ درصدی به ۶۰ هزار نفر رسید.

به گفته حجت الاسلام سهرابی در این مدت بیشترین بازدید‌ها و زیارت اماکن متبرکه مربوط به امامزاده سیداسماعیل باباامان بجنورد، ابراهیم انصار در مانه‌وسملقان، امامزاده حمزه رضا(ع) در شیروان و امامزاده جعفر سیاهدشت در فاروج می‌شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در تعطیلات نوروزی امسال بیش از پنج هزار نفر نیز در بقاع متبرکه استان اسکان یافته و از فضای معنوی امامزاده ها برای مدت طولانی تری برخوردار شدند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی برگزاری طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی و برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، احکام و مسائل شرعی و کودک و نوجوان و ... را از جمله برنامه های اجرا شده در ایام تعطیلات نوروزی در امامزاده های استان عنوان کرد که نقش زیادی در جذب زائران و مسافران داشت.

وی برگزاری آیین لحظه تحویل سال نو، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی مسافران و زائران، مشاوره خانواده، غرفه امر به معروف و نهی از منکر، خیمه وقف در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و هدایت واقفان به سوی نیازهای روز جامعه، امکان اسکان موقت زائران، نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه، برپایی نماز جماعت و ... را برخی از خدمات ارائه شده در طرح آرامش بهاری اوقاف استان در ایام تعطیلات نوروزی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده، ۱۵۶ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد.

کد خبر 2526566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha