۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷

در آستانه تعطیلات نوروز/

طرح آرامش بهاری در ۲۹ امامزاده خراسان شمالی آغاز شد

طرح آرامش بهاری در ۲۹ امامزاده خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی طرح ملی آرامش بهاری در ۲۹ امامزاده شاخص این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه بیست و هشتم اسفندماه طرح ملی آرامش بهاری در راستای خدمات رسانی به زائران و مسافران در ۲۹ امامزاده شاخص خراسان شمالی آغاز شد و تا پانزدهم فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: امسال نیز همانند چهار سال گذشته همزمان با ایام عید نوروز و تعطیلات ابتدای فصل بهار، طرح ملی آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص و بین راهی خراسان شمالی برگزار می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی با اشاره به این که طرح ملی آرامش بهاری از پنج سال پیش در راستای عمل به رهنمون های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی و ... از جمله اهداف اجرای این طرح محسوب می شوند.

وی ادامه داد: البته در سال جاری تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام مقارن شده است به همین دلیل طرح آرامش بهاری با طرح سوگواره یاس نبوی به صورت همزمان و توأمان در امامزاده های استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در قالب طرح آرامش بهاری برنامه هایی از جمله آیین لحظه تحویل سال و برنامه های ویژه نوروزی، برپایی خیمه های معرفت، امکان اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه، نماز جماعت و ... برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل تقارن با ایام فاطمیه برنامه های دیگری از جمله مشاوره وقف، ترویج فرهنگ فاطمی، قرائت زیارت حضرت زهرا(س) در مراسم تحویل سال، هفت سین فاطمی و شام غریبان حضرت زهرا(س) برای برگزاری در قالب سوگواره یاس نبوی در امامزاده های استان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که برنامه های پیش بینی شده در طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با محوریت روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می شود، اضافه کرد: به این منظور در طرح آرامش بهاری ۴۳ روحانی و در طرح یاس نبوی در امامزاده های این استان نیز ۲۸ مبلغ مشارکت می کنند.

وی اظهار داشت: طرح سوگواره یاس نبوی از دوم تا ششم فروردین ماه سال آینده به مدت پنج روز در ۲۶ امامزاده شاخص استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده است، ۱۵۶ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

کد خبر 2521272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha