۹ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۳۱

به منظور کمک به مستمندان/

طرح دست های مهربانی در خراسان شمالی اجرا می شود

طرح دست های مهربانی در خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز طرح دست های مهربانی به منظور کمک به مستمندان از محل درآمد موقوفات این استان اجرا می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح دست های مهربانی همزمان با فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز در خراسان شمالی خبر داد و افزود: در این طرح از محل درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان آنها، به نیازمندان شناسایی شده کمک های نقدی و غیرنقدی می شود.

وی با بیان این که در طرح دست های مهربانی به افراد بی بضاعت کمک های نقدی و غیرنقدی شامل پوشاک و موادغذایی اهدا می شود، اضافه کرد: این طرح از محل درآمد ۲۳ موقوفه افراد نیک اندیش استان که بخشی از نیت آن ها، کمک به فقرا و مساکین بوده اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح دست های مهربانی با عاملیت ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین که دارای موقوفه با نیت کمک به فقرا و مساکین هستند اجرا می شود، اظهار داشت: توزیع کمک های نقدی و غیرنقدی به مستمندان از محل درآمد موقوفات با برگزاری آیین ویژه ای در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) با حضور شماری از مسؤولان و خیران آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه شناسایی افراد نیازمند مشمول طرح دست های مهربانی در استان، گفت: این افراد از سوی ائمه جمعه شهرها، ائمه جماعت مساجد، هیئات امنای مساجد، خادمان امامزادگان، مسؤولان حوزه های علمیه و سایر نهادها شناسایی و معرفی شده اند.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: کمک به این افراد مستمند به صورت پنهانی و با حفظ شأن و حرمت این خانواده ها انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۶۶۲ موقوفه با ۹ هزار و ۱۹۲ رقبه وجود دارد.

کد خبر 2507918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha