۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

از محل اعتبارات سفر رهبری/

12 میلیارد ريال اعتبار براي احداث دانشکده علوم قرآنی بجنورد ابلاغ شد

12 میلیارد ريال اعتبار براي احداث دانشکده علوم قرآنی بجنورد ابلاغ شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ابلاغ 12 ميليارد ريال اعتبار به منظور احداث دانشكده علوم قرآني بجنورد از محل اعتبارات مصوب در سفر مقام معظم رهبری به این استان خبر داد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه 12 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات مصوب در سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي براي ساخت دانشکده علوم قرآنی بجنورد، تخصيص يافته است، اظهار داشت: اعتبار كلي ساخت اين دانشكده 20 ميليارد ريال است كه در حال حاضر 12 ميليارد ريال از اين اعتبار جذب شده است.

وی با بيان اينكه ساختمان دانشکده علوم قرآنی بجنورد در سه طبقه با زیربنای دو هزار و 200 مترمربع ساخته می شود، افزود: اگر مابقي اعتبارات مورد نياز براي ساخت اين مجموعه نيز تخصيص يابد، اين ساختمان دانشگاهي تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.

حجت الاسلام سهرابی اضافه كرد: با توجه به تجمیع بخش های آموزشی، اداری و خوابگاه دانشكده قرآني در محل ساختمان فعلي این دانشکده، اين محل جوابگوی نیاز دانشجویان نبود و به همین دلیل نیز احداث ساختمان جدید در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وي اعتبار نهايي مورد نياز به منظور ساخت و تجهیز دانشکده علوم قرآنی بجنورد 35 ميليارد ريال است و مقرر شده تا مابقي بودجه مورد نياز براي ساخت و تجهيز دانشكده از اعتبارات دولتي تخصيص يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم قرآنی بجنورد، زیرمجموعه اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالي محسوب مي شود و در سال تحصیلی جاری نيز 105 دانشجو دارد که در دو رشته علوم قرآنی و تفسیر تحصیل می کنند.

دانشجویان پسر این دانشکده از بهمن سال 91 به علت آنچه که نبود فضای مناسب آموزشی و گلایه دانشجویان از برگزاری کلاس های درس در فضای خوابگاهی عنوان شد؛ به دانشکده علوم قرآنی مشهد انتقال يافتند.

کد خبر 2068077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha