۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

حجت الاسلام سهرابی خبر داد:

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان شمالی در اسفراین برگزار می شود

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان شمالی در اسفراین برگزار می شود

بجنورد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان به میزبانی اسفراین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی، اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات پنج شنبه سیزدهم آذرماه جاری به میزبانی شهرستان اسفراین برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که مسابقات مزبور در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار خواهد شد، افزود: مرحله شهرستان این رقابت ها پیش تر در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار شده و برگزیدگان آن به مرحله استانی راه یافته اند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که مرحله سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در خراسان شمالی ویژه خواهران و برادران در دو مقطع سنی بزرگسال و شکوفه با حضورقاریان و حافظان برتر شهرستانهای استان در اسفراین برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این مرحله در هر رشته سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده و به مرحله کشوری این مسابقات راه می یابند.

وی در مورد محل برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی نیز اظهار داشت: محل برگزاری مسابقات قرآن در بخش برادران رده سنی بزرگسال سالن نسیم، رده سنی شکوفه ها(زیر ۱۶ سال) مهدیه اسفراین، خواهران بزرگسال سالن شهید رخشی و خواهران شکوفه نرجسیه اسفراین خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: همچنین مراسم اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان نیز با حضور مسئولین در سالن نسیم واقع در جنب امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام سهرابی در این دوره از مسابقات با بهره گیری از داوران بین المللی و مجرب، ۲۰۰ نفر از منتخبین در رشته های حفظ ۱۰ جزء،۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل و قرائت قرآن کریم از شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی با هم به رقابت می پردازند و نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

کد خبر 2432590

برچسب‌ها