۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

از 17 تا 19 اردیبهشت ماه/

المپیاد قرآن و عترت با مشارکت 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور در قم برگزار می شود

المپیاد قرآن و عترت با مشارکت 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور در قم برگزار می شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد برگزاری سومین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری سومین دوره این المپیاد با مشارکت 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور در قم خبر داد.

حجت الاسلام احمد عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیش از سه هزار دانشجو دارد، اظهار داشت: این دانشگاه تاکنون نیز بیش از هشت هزار نفر فارغ التحصیل قرآنی به جامعه اسلامی اهداء کرده است که نقش های تاثیرگزاری را در سطح جامعه و بین الملل ایفاء می کنند.

وی ادامه داد: قرآن و اقتصاد، قرآن و حقوق، قرآن و سیاست، قرآن و زبان شناختی، قرآن و مدیریت و قرآن و روانشناسی، شش رشته میان رشته ای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است که در سطح کشور بی نظیر است و بیانگر نگرش بنیادی دانشگاه به علوم روز است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به مشارکت در برگزاری بخش پژوهشی مسابقات بین المللی قرآن کریم بازمی گردد، گفت: برگزاری المپیاد قرآن و عترت نیز یکی از مهم ترین اقدامات فرهنگی آموزشی دانشگاه در سطح کشور است که با مشارکت 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور برگزار می شود.

عابدی زمان برگزاری سومین المپیاد قرآن و عترت را هفدهم لغایت نوزدهم اردیبهشت ماه دانست و در این رابطه افزود: این مسابقات در رشته های مختلف نظیر حفظ و قرائت قرآن کریم، تحقیق و پژوهش در قرآن برای کارکنان، اساتید و دانشجویان علوم قرآنی سراسر کشور برگزار می شود.

به گفته عابدی مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد قرآن وعترت از ساعت 18 تا 20 روز سه شنبه در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام سعیدی برگزار می شود.

کد خبر 2049262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha