۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶

در چهار رشته قرآنی/

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در خراسان شمالی آغاز شد

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مرحله شهرستانی سی و هفتمین مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در چهار رشته قرآنی همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه نوزدهم آبان ماه همزمان با سراسر کشور مرحله شهرستانی سی و هفتمین مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی آغاز شد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در مراسم آغازین این مسابقات، اظهار داشت: مرحله شهرستانی سی‌ و‌هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مرحله شهرستانی اوقاف خراسان شمالی از نوزدهم مهرماه تا بیست و نهم این ماه ویژه تمام مقاطع سنی در بخش بانوان و آقایان در سطح شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می شود، اضافه کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه یابند.

به گفته حجت الاسلام سهرابی مسابقه مفاهیم تخصصی نیز در تاریخ ۲۲ آبان ماه همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان سه هزار و ۴۰۰ قرآن آموز خواهر و برادر در مرحله شهرستانی این مسابقات شركت كردند كه از اين تعداد ۲۶۷ نفر به مرحله استاني راه يافتند.

گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان ۲۸۸ حافظ و ۷۷ قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با ۵۱ نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و افزون بر این تعداد، در حال حاضر در استان ۴۱۲ نفر به صورت تجربی و سنتی و ۲۵۳ نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

طول سال در خراسان شمالی ۳۵ مؤسسه قرآنی، ۱۰۴ خانه قرآن شهری و روستایی و ۶۲۹ جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

کد خبر 2418104

برچسب‌ها