۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸

در قالب سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن/

مسابقات قرآن کریم اوقاف در بجنورد برگزار شد

مسابقات قرآن کریم اوقاف در بجنورد برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان بجنورد در دو مقطع سنی نوجوانان زیر ۱۶ سال و شرکت کنندگان بالای ۱۶ سال ویژه برادران و خواهران برگزار شد.

در این مسابقات برادران در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و خواهران در محل دارالقرآن عترت بجنورد در سه رشته قرآنی قرائت، حفظ و ترتیل با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این رقابت ها در رشته های حفظ قرآن در یک جزء، دو ونیم جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و نیز حفظ کل قرآن کریم در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی این مسابقات به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز به مراحل کشوری و بین المللی مسابقات قرآن راه پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از نوزدهم تا بیست و نهم مهر ماه در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار می شود.

در این مسابقات شرکت کنندگان مقطع سنی زیر ۱۶ سال در دو بخش خواهران و برادران در رشته های قرائت قرآن شامل زیررشته های تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن کریم شامل حفظ یک جزء، ۲.۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم عمومی قرآن کریم، فرازخوانی(قرائت تقلیدی از اساتید مشهور قرآن کریم) و اذان مسابقه می دهند.

در رده سنی بزرگسالان نیز در دو بخش خواهران و برادران مسابقات در رشته های قرائت قرآن شامل تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن کریم شامل حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن، قرائت و حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء(قرائت ویژه حافظان پنج جزء و ۱۰ جزء قرآن کریم)، مفاهیم عمومی و مفاهیم تخصصی، اذان(ویژه برادران)، همخوانی و مدیحه سرایی و ابتهال برگزار می شود.

کد خبر 2424432