۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳

حجت الاسلام محمدی:

آزمون حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

آزمون حفظ قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آزمون شفاهی حافظان قرآن کریم در شهرستان های مختلف این استان خبر داد.

حجت الاسلام احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهارم و پنجم مهر ماه سال جاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم نونهالان خراسان شمالی در محل مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان های مختلف این استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که در آزمون مزبور 198 حافظ نونهال قرآنی در بخش های حفظ جزء یک قرآن کریم، حفظ سه جزء، پنج جزء، 10جزء و حفظ جزء 30 قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می پردازند، افزود: آزمون های حفظ شفاهی قرآن کریم در خراسان شمالی با عاملیت شش مؤسسه قرآنی در شهرستان های بجنورد، اسفراین، فاروج، شیروان، گرمه و مانه و سملقان برگزار می شود.

به گفته وی در این مسابقات نونهالان زیر 12 سال حافظ قرآن در خراسان شمالی در دو بخش صوت و لحن و صحت حفظ مسابقه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان 906 هزار نفری خراسان شمالی در مجموع 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر بوده و در این زمینه 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده در حال فعالیت هستند.

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در این استان را به خود اختصاص داده است.

افزون بر این در حال حاضر در استان خراسان شمالی 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

علاوه بر مؤسسات و خانه های قرآنی، در حال حاضر 24 مؤسسه قرآن و عترت نیز در خراسان شمالی به صورت ثبت شده فعالیت می کنند که از این تعداد 10 مؤسسه در شهرستان بجنورد، پنج مؤسسه در شیروان، سه مؤسسه در جاجرم، در شهرستان های فاروج و اسفراین هر کدام دو مؤسسه و در شهرستان های مانه و سملقان و گرمه نیز هر کدام یک مؤسسه قرآنی فعال است.

در حال حاضر بیش از 120 مربی و استاد قرآنی که تمامی آنها از حافظان قرآن کریم، کارشناسان علوم قرآنی دانشگاه ها و یا طلاب حوزه های علمیه هستند؛ در مؤسسات فعال قرآن و عترت این استان مشغول تدریس قرآن آموزان هستند.

 

کد خبر 2372142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha