۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

خدایار در گفتگو با مهر:

دانشکده های علوم قرآنی موجب بصیرت زایی در جامعه اسلامی می شود

دانشکده های علوم قرآنی موجب بصیرت زایی در جامعه اسلامی می شود

زاهدان-خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده علوم قرانی زاهدان گفت: دانشکده های معارف و علوم قرانی علاوه برتقویت دینی در کشور موجب بصیرت زایی و معرفت افزایی در جامعه اسلامی شده اند.

دادخدا خدایار در گفتگو با مهر گفت: دانشکده های قرآنی کار تربیت نیروی متعهد و کارآمد برای خدمت در عرصه های مختلف نظام را برعهده دارند .

وی افزود: این دانشگاه ها در پاسخ  به نیازها و تقاضاهای جامعه و همچنین تقویت ابعاد اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارند.

وی گفت: در همین راستا دانشکده علوم قرآنی زاهدان در سال 1373 در مرکز استان در زمینی به مساحت 36هزار و 600  مترمربع و با هدف فعالیت در عرصه های قرآنی و آموزش و معرفت افزایی احداث شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این دانشگاه با امکانات مناسب اداری و اموزشی و به مساحت 2 هزار متر مربع نسبت به آموزش نیروهای متعهد و جوان استان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت های دانشکده علوم قرآنی علاوه بر تاثیرگذاری در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان بر روحیات خانواده های آنان نیز تاثیرگذار است ادامه داد: وضعیت رو به رشد دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشوراز نظر کیفی و کمی به ویژه آمار پذیرفته شدگان و استقبال خانواده ها از قبولی فرزندانشان درمقاطع تحصیلی مختلف خود گواه این مدعا است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی زاهدان اظهار داشت: این دانشگاه با ارائه طرح ها و الگوهای خود در خصوص اموزش های قرانی در سطح دانشکده، دانشگاه، ادارات و نهادهای دولتی وغیردولتی نقش راهبردی در حرکت رو به رشد استان در عرصه های مختلف قرآنی داشته است.

خدایار ازجمله مشکلات پیش روی این دانشکده را عدم تخصیص بودجه لازم عنوان کرد و گفت: در صورت رفع این مشکل، دانشکده این امادگی را دارد تا علاوه برظرفیت موجود دانشکده «مرکز آموزش های آزاد علوم قرآنی» را به منظور آموزش تمام اقشار جامعه از سنین کودکی تا بزرگسالی ایجاد نماید.

وی ادامه داد: این دانشکده ازابتدای تاسیس تاکنون با گذشت 18 سال ازعمرخود در سه رشته تربیت معلم قرآن کریم، علوم قران مجید و تفسیر قران مجید موجب جذب بیش از 600 دانشجو شده است.

 

 

کد خبر 2032157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha