۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۵۰

مدیركل اوقاف خراسان شمالی خبر داد:

خانواده های نیازمند تحت پوشش طرح «دست های مهربانی» قرار گرفتند

خانواده های نیازمند تحت پوشش طرح «دست های مهربانی» قرار گرفتند

بجنورد- مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در گام نخست اجرای طرح دست های مهربانی از محل موقوفات، ۲۰۰ خانواده محروم در این استان تحت پوشش طرح مزبور قرار گرفتند.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای طرح دست های مهربانی در آستانه سال جدید و فرا رسیدن عید نوروز، اظهار كرد: طرح دست های مهربانی با هدف كمك به خانواده های نیازمند از محل درآمد موقوفات بر اساس نیات واقفان مربوطه اجرا شده و در این طرح به خانواده های نیازمند کمک های نقدی و غیرنقدی شامل پوشاک و موادغذایی اعطا می شود.

وی با بیان این كه هدف از اجرای این طرح انجام نیات موقوفات مرتبط با کمک به مستمندان در خراسان شمالی است، افزود: در گام نخست این طرح در استان كه همزمان با سراسر كشور اجرا شد، از محل درآمد ۲۳ موقوفه افراد نیک اندیش خراسان شمالی كه با نیت کمک به فقرا و مساکین وقف شده بودند، كمك های نقدی و غیرنقدی به خانواده های نیازمند صورت گرفت.

حجت الاسلام سهرابی اضافه كرد: در این مرحله ۲۰۰ خانواده نیازمند با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گفته وی طرح دست مهربانی در خراسان شمالی در این مرحله تنها در شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین که دارای موقوفه با نیت کمک به فقرا و مساکین بودند اجرا شد.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: اما انتظار می رود با ورود جدی تر خیران به این بخش، علاوه بر این كه شمار موقوفات و منابع كمك رسانی در این حوزه افزایش می یابد، اجرای طرح دست های مهربانی نیز به شهرستان ها و خانواده های نیازمند بیشتری در استان خراسان شمالی بسط داده شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در این طرح خانواده هایی كه از نظر مالی وضعیت نامناسبی دارند تحت پوشش قرار گرفته و به آنها به صورت پنهانی و با حفظ شأن و حرمت كمك رسانی می شود.

حجت الاسلام سهرابی اظهار كرد: در طرح مزبور خانواده های نیازمند از سوی ائمه جمعه شهرها، ائمه جماعت مساجد، هیئات امنای مساجد، خادمان امامزادگان، مسؤولان حوزه های علمیه و سایر نهادها شناسایی و معرفی شده اند.

وی با تأكید بر لزوم توجه بیشتر به قشر آسیب‌پذیر جامعه و خانواده های نیازمند، اضافه كرد: باید نهادهای متولی و خیران در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند چرا كه در چند سال اخیر مشكلات اقتصادی، فشار بیشتری بر نیازمندان وارد كرده است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یكی از اهداف اجرای طرح دست های مهربانی از سوی این نهاد را رساندن سطح زندگی قشر نیازمند جامعه به رفاه نسبی ذكر كرد و گفت: یكی دیگر از اهداف اجرای این طرح شفاف سازی عملكرد نهاد اوقاف و امور خیریه استان و اجرای درست به نیات واقفان است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این كه متأسفانه شمار موقوفات با نیات كمك به مساكین و نیازمندان در استان اندك بوده و تنها به ۲۳ مورد می رسد، اضافه كرد: باید در این راستا با فرهنگ سازی و مشاوره وقف، تلاش شود وقف های جدید به این سمت كه یكی از نیازهای روز جامعه به شمار می رود، هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر،  در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۶۶۲ موقوفه با ۹ هزار و ۱۹۲ رقبه وجود دارد كه بیش از ۶۵ درصد این موقوفات با نیت روضه سیدالشهدا(ع) وقف شده اند.

بنا به اعلام نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اکنون وقف در زمینه عزاداری امام حسین(ع) در استان اشباع شده و لازم است خیران نیک اندیش وقف های جدید را در زمینه های فرهنگی، آموزشی، رفع نیاز مستمندان و ... انجام دهند.

کد خبر 2513643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha