۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰

حجت الاسلام سهرابی خبر داد:

خیر اسفراینی منزل مسکونی خود را وقف قرآن کرد

خیر اسفراینی منزل مسکونی خود را وقف قرآن کرد

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: یک خیر اهل روستای بام اسفراین، منزل مسکونی خود در شهر تهران را با نیت اجرای برنامه های قرآنی و برگزاری مراسم ائمه اطهار(ع) در مسجد جامع بام، وقف کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی صبح پنج شنبه در بازدید از طرح های عمرانی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با اشاره به این که این نهاد از سرمایه گذاران داخلی و خارج استان برای سرمایه گذاری بر روی موقوفات حمایت می کند، افزود: در حال حاضر در شهرستان های مختلف این استان، موقوفات دارای قابلیت سرمایه گذاری شناسایی و برای سرمایه گذاری آماده شده اند.

وی با بیان این که خراسان شمالی دارای بیش از چهار هزار و ۶۶۰ موقوفه شامل موقوفات مسکونی، تجاری و زمین های مزروعی با بیش از ۹ هزار و ۱۹۰ رقبه  است، اضافه کرد: اکنون بیش از ۳۰ درصد از موقوفات این استان نیاز به سرمایه گذار دارد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که موقوفات مسکونی و تجاری نیاز عمده و ویژه ای به سرمایه گذاری دارند، اظهار داشت: اکنون در هر یک از شهرستان های خراسان شمالی پانزده ملک مسکونی و تجاری و بیش از ۱۵ هکتار زمین کشاورزی موقوفه به منظور سرمایه گذاری احصا شده و آماده جذب سرمایه گذار است.

وی در ادامه با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون در مجموع بیش از ۵۰ وقف جدید در شهرستان های هشت گانه این استان انجام و به ثبت رسیده است، افزود: روز گذشته نیز یک خیر اهل روستای بام اسفراین، منزل مسکونی خود در شهر تهران را با نیت اجرای برنامه های قرآنی و برگزاری مراسم ائمه اطهار(ع) در مسجد جامع بام، وقف کرد.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: قربانعلی شیرزاد، خیر اهل روستای بام شهرستان اسفراین منزل مسکونی خود واقع در شهر تهران را به منظور استفاده و برگزاری مراسم اعیاد و وفیات ۱۴ معصوم(ع) و قرآن در مسجد جامع بام وقف کرد.

وی با اشاره به این که ارزش منزل مسکونی مزبور بیش از چهار میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: این وقف در شهرستان اسفراین به ثبت رسیده و با وجود قرار داشتن منزل موقوفه در شهر تهران، اجرای نیت خیر این واقف در شهرستان اسفراین و در مسجد جامع بام صورت می گیرد.

 

کد خبر 2762537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha