۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۱

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مداحان به ترویج اسلام ناب محمدی بپردازند/ تاکید بر انسجام اسلامی

مداحان به ترویج اسلام ناب محمدی بپردازند/  تاکید بر انسجام اسلامی

بجنورد- مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مداحان با استفاده از منابر و فرصت ماه مبارک رمضان به ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خادمی ظهر امروز در  دوره آموزش تخصصی مداحان این استان، با تبریک فرا رسیدن ماه نورانی و معنوی رمضان افزود: ایجاد حال و هوای معنوی در ماه مبارک رمضان از مهمترین فعالیت های مداحان محسوب می شود.

وی مناجات‌خوانی را از فعالیت‌ مداحان در ماه رمضان دانست وتصریح کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از تاثیرگذارترین افراد در این ماه معنوی محسوب می شوند و بنابراین باید از فرصت ماه مبارک رمضان در راستای روشنگری و حفظ وحدت در جامعه استفاده کنند.

حجت الاسلام خادمی ایجاد روحیه شادابی و نشاط  درماهی که بندگان میهمان خداوند می‌شوند را مورد توجه قرار داد و خطاب به مداحان افزود: مناجات‌خوانی جشنی معنوی است که موجب شاداب شدن روحیه انسانهای مومن می شود.

وی کار مداحی را کاری بسیار ظریف و با اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: مداحان باید در این ایام به ویژه شب های قدر که خیل عظیمی از دل های عاشق به سوی معشوق جذب می شود، با استفاده از منابر مردم را سه سمت روشنگری و حفظ وحدت در جامعه سوق دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در حالیکه دشمنان درصدد هستند که جوامع اسلامی را معنویات دور سازند و با تفرقه افکنی در منطقه بخشی از مسلمانان را به دست دیگری از آنها به شهادت رسانند، مداحان باید ضمن ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بر وحدت و انسجام اسلامی تاکید کنند.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید ادعیه ها و مناجات ها را آنطوری که بر معصومین واردشده،  برای مردم بخوانند و از هر گونه گرایش و سلیقه شخصی پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام خادمی مداحان را به پرهیز از خودنمایی، تکبر، فخرفروشی در این جایگاه مهم دعوت کرد.

کد خبر 2782289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha