۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبلیغ دین و معارف اهل‌بیت(ع) از وظایف مهم طلاب و روحانیون است

تبلیغ دین و معارف اهل‌بیت(ع) از وظایف مهم طلاب و روحانیون است

بجنورد- مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تبلیغ دین و معارف اهل‌بیت(ع) را از وظایف مهم طلاب و روحانیون دانست و بر استفاده مطلوب از این فرصت ارزشمند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خادمی درگردهمایی طلاب و فضلای خراسان شمالی مقیم مشهد با  اشاره  به  اهمیت تبلیغ و هجرت روحانیان به مناطق و روستاها به خصوص مناطق محروم گفت: روحانیان پس از آن‌ که به یک اقتضای علمی مناسبی دست پیدا کردند، به مناطق و روستاها رفته و به تبلیغ دین و معارف اهل‌بیت(ع) می‌پردازند.

وی افزود: روحانیون باید برای تبلیغ مناطقی را در اولویت برنامه های خود قراردهند که علاوه بر محرومیت، بیش از سایر مناطق در معرض تهدید دشمن قرار گرفته و آسیب‌پذیری بیشتری در مسائل فرهنگی به ‌ویژه مسائل مربوط به نسل جوان در آنجا ملموس و مشهود است.

حجت‌الاسلام خادمی با دعوت از روحانیون و فضلای خراسان شمالی مقیم مشهد  برای حضور گسترده در امر تبلیغ در استان خراسان شمالی اظهار داشت: متاسفانه ik,c ۴۰ باب خانه عالم در استان خراسان شمالی خالی از حضور روحانیون و طلاب است.

وی رسالت و وظیفه طلاب و روحانیون را بسیار سنگین و خطیر خواند و گفت: نقش روحانیون مستقر در ارتقاء سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و... بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درادامه با اشاره به  توطئه دشمنان اسلام افزود: در کنار مسائلی که امروز حوزه و روحانیت را تهدید می‌کند که شاید در طول تاریخ اسلام کم‌نظیر باشد، فرصت‌هایی نیز وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید روحانیون و طلاب با مدیریت درست، این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون موضوع تبلیغ دین، اظهار داشت: گر چه همه مردم نمی‌توانند هجرت کرده و در حوزه تبلیغ دین قرار بگیرند؛ اما لازم است از هرطائفه‌ای گروهی به مدارس علوم دینی رفته و پس از تخصص یافتن در این حوزه به مناطق خود برگردند و وظایف الهی، اجتماعی، انفرادی، خانوادگی و اقتصادی را برای مسلمانان منطقه خود تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای طلاب خراسان شمالی مقیم مشهد مقدس از سال ۱۳۸۶تاسیس شده است.

کد خبر 2764923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha