۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶

عصمتی:

جشن های نیمه شعبان سبب تقویت بنیه های دینی مردم می شود

جشن های نیمه شعبان سبب تقویت بنیه های دینی مردم می شود

بجنورد- رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در خراسان شمالی گفت: برگزاری جشن های نیمه شعبان و تبیین مهدویت، سبب تقویت بنیه های اعتقادی و دینی مردم می شود.

شیر الله عصمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: حضور و مشاركت مردم در برگزاری جشن های دهه مهدویت و نیمه شعبان  بسیار مهم و اثر گذار است.

وی اظهار داشت: متاسفانه متولی شدن دستگاه‌ها اجرایی در برگزاری این جشن ها موجب شده تا زمینه مشارکت مردم در جشن‌ها کاهش یابد.

عصمتی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی تنها باید وظیفه حمایت و هدایت جشن ها را برعهده داشته باشند تصریح کرد: از این جهت امسال بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در خراسان شمالی مردمی كردن جشن های دهه مهدویت را در دستور كار قرار داده است.

وی افزود: جشن‌های ولادت و شادی خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در گذشته نیز توسط خود مردم هر کوچه و محله برگزار وی شده است و باید این امر همچنان استمرار یابد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در خراسان شمالی گفت: امسال جشن های نیمه شعبان از دو جنبه بصری و محتوایی برگزار می شود كه در بخش محتوایی باید با تبیین فرهنگ مهدویت، به شناخت مردم نسبت به اهل بیت(ع) و تقویت بنیه های دینی آنان توجه كرد.

عصمتی همچنین با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در دهه مهدویت و نیمه شعبان افزود: اجرای چهار برنامه كلی شامل برپایی جشن به همت اداره كل ورزش و جوانان استان و بهره مندی شهروندان خراسان شمالی از سخنان سه نفر از اساتید برجسته مركز تخصصی مهدویت قم از برنامه های كلی این دهه است.

وی گفت: به مناسبت دهه مهدویت، حجت الاسلام علمداری با موضوع آسیب ها و شبهات، حجت الاسلام حسینی با موضوع انتظار و و ظایف منتظران و حجت الاسلام عباسی با موضوع مهدویت در این استان سخنرانی خواهند کرد.

عصمتی همچنین از برپایی جشن و سرور و مولودی خوانی در مراكز شهربازی، پارك تفریحی بش قارداش، بابا امان و پارك شهر بجنورد همزمان با نیمه شعبان خبر داد.

وی افزود: تجلیل از فعالان مهدوی در خراسان شمالی و تجلیل از ۱۴ نفر برگزیده آزمون معارف مهدویت در قم از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در خراسان شمالی همچنین با اشاره به همزمانی نیمه شعبان و رحلت امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) از بنیان گذاران مهدویت بودند و برمبنای گفته و توصیه های آن امام بزرگوار، برنامه های دهه مهدویت در استان های سراسر کشور برگزار می شود.

وی توزیع بسته های فرهنگی شامل گفته های ائمه اطهار(ع) و امام خمینی(ره) بین زائران مرقد مطهر امام راحل از دیگر برنامه عنوان كرد.

عصمتی با اشاره به تفهیم و انتقال معارف مهدویت در بین نسل جوان و مردم گفت: امروز در تمام دنیا بحث مهدویت گرایی و توجه به منجی آخرالزمان مطرح است كه باید وظایف منتظران واقعی را برای مردم شرح داد.

کد خبر 2667095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha