۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۹:۳۰

همزمان با نیمه ماه رمضان/

جشن میلاد امام حسن(ع) در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار شد

جشن میلاد امام حسن(ع) در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع؛ مراسم جشن میلاد و سفره های آسمانی در پنج امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه شب همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با سالگرد میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، جشن های میلاد و سفره های آسمانی در پنج امامزاده شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی با حضور هزاران نفر از مردم دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

این مراسم ها در بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع)، در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت، اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع)، سنخواست در امامزاده ابراهیم(ع) و در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان نیز در محل حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

مراسم محوری جشن میلاد امام حسن(ع) و سفره های آسمانی در بجنورد و در محل حرم مطهر برادر گرامی امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطار برپا شد که در این مراسم حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان پیرامون شخصیت و جایگاه امام حسن مجتبی(ع) سخنرانی کرد و ولی الله قاسم پور، مداح برجسته خراسان شمالی نیز به مولودی خوانی پرداخت.

علاوه بر سخنرانی و مولودی خوانی در مراسم محوری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برنامه های دیگری نظیر اجرای مسابقات فرهنگی، اهداء جوائز و همچنین رونمایی از وقف های جدید شهرستان بجنورد نیز برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به یاری رسانی همیشگی امام حسن مجتبی(ع) به محرومان و نیازمندان از خیران و متمکنان خواست تا در کمک رسانی به محرومان و اکرام و اطعام ایتام سیره این امام همام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا کسانی که تاکنون توفیق دستگیری از محرومان را نداشته اند وارد این عرصه پرخیر و برکت شوند، اظهار داشت: کمک به نیازمندان علاوه بر این که دارای اثرات دنیوی و اجتماعی فراوانی است؛ اجر و ثوابی بسیار زیاد نیز در نزد خداوند باری تعالی دارد.

وی در ادامه با اشاره به سنت حسنه وقف و نقش آن در زمینه های اجتماعی و فرهنگی جامعه، افزود: این سنت نیکو از گذشته های بسیار دور در تمامی ادیان الهی بوده اما دین اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار و دقیق قرار داد.

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر تبلیغ و اطلاع رسانی بیشتر در زمینه وقف در جامعه اظهار کرد: باید برای فرهنگ سازی وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت مسائل و موارد فرهنگی بیش از پیش تلاش شود.

 

کد خبر 2330323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha