۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۴۵

حجت الاسلام سهرابی:

جشن میلاد مهدی موعود در 22 بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می شود

جشن میلاد مهدی موعود در 22 بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج)، جشن میلاد مهدی موعود در 22 امامزاده و بقعه شاخص این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در 22 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان شمالی خبر داد و افزود: این جشن ها شامگاه نیمه شعبان با حضور مردم و مسؤولان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که این جشن به صورت محوری در حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود، اضافه کرد: علاوه بر این در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز جشن نیمه شعبان در امامزاده های شاخص هر شهرستان برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام سهرابی در این مراسم ها یکی از روحانیان و یا سخنرانان مذهبی دعوت شده با محوریت ابعاد شخصیتی حضرت مهدی(عج) سخنرانی می کند و علاوه بر این مداحان برجسته استانی نیز در این جشن ها به مولودی خوانی می پردازد.

وی اضافه کرد: جشن میلاد مهدی موعود علاوه بر حرم حضرت سیدعباس(ع) در بجنورد، در امامزاده دیگر خراسان شمالی از جمله امامزاده یحیی(ع) روستای نوده چناران و امامزاده روستای طراقی ترک شهرستان بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان و امامزاده جعفر(ع) سیاهدشت فاروج برگزار می شود.

به گفته این مسؤول همچنین جشن نیمه شعبان در شهرستان مانه و سملقان در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) انصار، در اسفراین در امامزاده جعفر(ع) و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور با حضور مردم و مسؤولان برگزار می شود.

گفتنی است، در خراسان شمالی 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

 

 

 

 

کد خبر 2309500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha