۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸

حجت الاسلام محمدیان:

پرداخت زکات سبب رشد مادی و معنوی جامعه می شود

پرداخت زکات سبب رشد مادی و معنوی جامعه می شود

اسفراین- امام جمعه اسفراین با تأکید بر ترویج بیش از پیش سنت حسنه زکات در جامعه، گفت: پرداخت زکات سبب رشد و توسعه مادی و معنوی جامعه اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قدیر محمدیان صبح پنج شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان اسفراین که در محل دفتر امام جمعه  این شهرستان برگزار شد، نماز و زکات را دو مقوله لاینفک و جدایی ناپذیر از یکدیگر عنوان کرد.

وی پرداخت زکات را عامل رشد و توسعه رزق و روزی بیان کرد و افزود‌: باید همه به ویژه کشاورزان در احیای این سنت حسنه مشارکت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدیان با تأکید بر ترویج بیش از پیش سنت حسنه زکات در جامعه، گفت: پرداخت زکات سبب رشد و توسعه مادی و معنوی جامعه اسلامی خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اسفراین هم در این نشست گفت: بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات در سال قبل  توسط ۲۲۰ نفر از عاملین زکات در اسفراین جمع آوری شده است.

علی سخاوتی پور با بیان اینکه  سال ۹۲ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات در اسفراین جمع آوری شد، افزود: آمار مقایسه ای سال های ۹۳ و ۹۲ نشان دهنده رشد ۱۵۸ درصدی زکات در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: تمامی زکات جمع آوری شده در شهرستان اسفراین برای اجرای پروژه های عام المنفعه از جمله مسجد، حسینیه، کتابخانه، خانه عالم و ... هزینه شد و سهم نیازمندان نیز صرف معیشت، جهیزیه، ساخت حمام، سرویس بهداشتی و ... برای آنها شده است.

کد خبر 2535525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha