۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

حجت الاسلام رمضانی:

1.5 میلیارد ریال زکات درختان پسته توسط مردم رفسنجان پرداخت شد

1.5 میلیارد ریال زکات درختان پسته توسط مردم رفسنجان پرداخت شد

رفسنجان - خبرگزاری مهر: مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان گفت: تا کنون 1.5 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش پسته این درختان به عنوان زکات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رمضانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون با اجرای طرح" شجره طیبه "، کشاورزان رفسنجانی سه هزار و 750 اصله درخت پسته را به واحد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان واگذار کردند که تاکنون با اجرای این طرح، 1.5 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش پسته این درختان به عنوان زکات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از این درختان، هر ساله در راستای امور عام المنفعه ، ساخت و ساز مساجد و خانه عالم، جاده سازی و رفع نیازهای فقرا صرف می شود.

این مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود سال آینده از این درختان بیش از 4 و نیم میلیارد ریال درآمد حاصل شود، تصریح کرد: سال گذشته 170 میلیون ریال زکات در رفسنجان جمع آوری شد و امسال با جمع آوری یک و نیم میلیارد ریال، پرداخت زکات با رشد 7 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه جمع آوری زکات در شهرستان رفسنجان از دو سال پیش آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در رفسنجان تنها محصول آن پسته است، مالکین می توانند هرچه قدر از مال خود و درختان پسته باغات خود را به طور مستحبی به عنوان زکات پرداخت نمایند.

مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان با بیان اینکه زکات واجب شامل اقلام گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر و انگور می شود، خاطرنشان کرد: زکات مستحبی به تمام محصولات کشاورزی غیر از اقلام 9 گانه تعلق می گیرد.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه در 29 سوره از قرآن کریم کلمات " صلاه " و "زکات " با هم آمده اند، بیان داشت: با پرداخت زکات ، آثار و برکات فراوانی در زندگی افراد مشاهده می شود ضمن اینکه پرداخت زکات سبب نزول رحمت الهی، جلوگیری از قحطی و خشکسالی نیز خواهد شد.

وی تأکید کرد: زکات نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در ادیان آسمانی دیگر نیز وجود دارد و بهترین راه مبارزه با فقر، فساد است.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار (ع)، افزود: برای هر چیزی زکات واجب است زکات علم، نشر و یاد دادن آن است ، زکات بدن روزه گرفتن و زکات اموال نیز پرداخت بخشی از اموال در راه رضای خداوند است.
 

کد خبر 2216784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha