۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

برنامه های قرآنی و دینی در ایام ماه مبارک رمضان تقویت می شود

برنامه های قرآنی و دینی در ایام ماه مبارک رمضان تقویت می شود

بجنورد - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان امسال، برنامه های قرآنی و حوزه دین در مراکز مختلف این استان تقویت می شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و انس با آسمان است و به همین منظور برنامه های مختلفی از سوی این اداره کل تدارک دیده شده که بیشترین فعالیت ها و برنامه ها در دو حوزه قرآن و اعزام مبلغ  برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: دارالقرآن اداره کل تبلغیات اسلامی خراسان شمالی درایام ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی از جمله برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز استان، برگزاری جلسات متعدد تفسیر قرآن، برگزاری محافل آموزش قرآن کریم را پیش بینی کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین از برگزاری همایش «طلایه داران تبیلغ» جهت هماهنگی های لازم با طلاب و مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان امسال خبرداد.

وی افزود: در این همایش و همچنین نشست های توجیهی، بیش از دو هزار نفر از طلاب و مبلغان دینی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از یک هزار نفر نیز برای انجام فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به شهرستان ها و روستاهای استان اعزام می شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان با تاکید بر رسالت خطیر طلاب و مبلغین در ماه مبارک رمضان افزود: مبلغان در این ایام با حضور در مناطق مختلف کشور به اقامه نمازجماعت، مراسم دعا و زیارت، سخنرانی و وعظ وخطابه، کلاس های قرآن، تفسیر و مشاوره های خانواده، برنامه های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور بیش از دو هزار طلبه خراسان شمالی در مشهد مقدس و شهر قم اظهار داشت: در دیدار با این طلاب و همچنین فضلای خراسان شمالی مقیم این استان ها، هماهنگی های لازم برای حضور آنان در استان و استفاده از این ظرفیت  نیروی انسانی عظیم  انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت بسیار خوب طلاب این استان که در استانهای خراسان رضوی و قم مقیم هستند، بتوان از نیروهای با استعداد و بومی برای حضور در سطح  استان استفاده کرد.

 وی تصریح کرد: کار تبلیغ با حضور مبلغین بومی خراسان شمالی که گنجینه ای از معرفت و فرهنگ های مختلف است، آسان تر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، ماه رمضان را ماه رحمت، برکت، عظمت ومغفرت دانست و گفت: در این ماه عزیز که همه بندگان خدا بر سر سفره الهی نشسته و به دنبال رحمت و مغفرت الهی، عبادت و پرستش و همچنین به دنبال گمشده خود در مسائل معنوی هستند، باید زمینه های توبه در راستای رسیدن به معبود را فراهم کرد.

 

کد خبر 2769702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha