۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۹:۴۳

با حکم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی؛

رییس جدید اوقاف شیروان منصوب شد

رییس جدید اوقاف شیروان منصوب شد

بجنورد- با صدور حکمی از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با صدور حکمی حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در شرق استان منصوب کرده است.

حجت الاسلام مهدوی راد که پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان بود، در نهاد اوقاف شیروان جایگزین حجت الاسلام عباس محمدزاده شده که از مهرماه سال ۹۲ تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در این شهرستان خدمت می کرد.

رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز از خرداد ماه سال ۹۳ تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان فعالیت می کرد و از نیروهای باسابقه در نهاد اوقاف و امور خیریه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

در حال حاضر شهرستان شیروان با داشتن حدود ۸۳۰ موقوفه با بیش از دو هزار و ۸۰۰ رقبه، بیشترین تعداد موقوفات خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

اکنون در استان خراسان شمالی ۱۵۴ بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد که ۶۵ مورد از این تعداد در شهرستان شیروان واقع شده اند.

همچنین در حال حاضر در استان خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و ۹۶۴ موقوفه با ۹ هزار و ۷۹۴ رقبه وجود دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ موقوفه با بیش از دو هزار و ۸۰۰ رقبه به شهرستان شیروان اختصاص دارد.

علاوه بر این شهرستان شیروان دارای ۳۲۳ مسجد و حسینیه و همچنین ۷۰۰ خادم افتخاری است.

کد خبر 2933181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha